اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

کاهش مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: آمار افراد زیرپوشش کمیته امداد گیلان با سه درصد کاهش از 11 درصد به 8 درصد رسیده است.

کاهش مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان

حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان عنوان و اظهار کرد: به دنبال توانمند‌سازی خانواده‌ها به ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم که بتوانند مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند و این امر عزت نفس آنها را افزایش می‌دهد.

وی، با بیان اینکه افراد زیرپوشش کمیته امداد گیلان از سال گذشته تاکنون در حال کاهش است، تصریح کرد: 11 درصد مردم گیلان زیرپوشش کمیته امداد استان بودند که این رقم اکنون با سه درصد کاهش به 8 درصد رسیده است.

این مسئول، از کار افتادگان، افراد بالای 60 سال در روستاها، بیماران و زنان سرپرست خانوار را از جمله مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توانمندسازی افراد زیرپوشش، تعداد مددجویان استان کاهش بیشتری پیدا کنند و روزی برسد که تنها افراد معلول ذهنی و کسانی که توان جسمی برای حیات اقتصادی ندارند زیرپوشش کمیته امداد قرار گیرند و بقیه افراد بتوانند از دیگر خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند و به استقلال اقتصادی برسند.

وی، با اشاره به اینکه عمق باور دولت احمدی‌نژاد برطرف کردن فقر در جامعه است، افزود: این امر به غیر از توزیع سهام عدالت و دیگر اقدام‌ها است.

علی‌محمدی، تامین جهیزیه نوعروسان را یکی از خدمات دولت نامید و ابراز کرد: در سفر نخست هیئت دولت به گیلان مبلغ یک میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان پرداخت شد.

وی، گفت: در سفر دوم هیئت دولت هشت مصوبه و در سفر سوم 12 مصوبه کمیته امداد استان به تصویب رسیده بود و این سفرها جهش خوبی در برطرف کردن نیاز مسکن مهر مددجویان داشته است به طوری که خانوارهای سرپرست مبلغ 6 میلیون تومان وام بلاعوض برای مسکن مهر دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر کل کمیته امداد گیلان، در مدت فعالیت دولت دهم تاکنون مبلغ 71 میلیارد و 800 میلیون تومان برای مسکن و ساختمان مددجویان اختصاص یافته است.

وی، خاطرنشان کرد: مبلغ 13 میلیارد تومان نیز برای بحث فرهنگی کمیته امداد استان تخصیص یافته است و دولت با اعتقادی که نسبت به برطرف کردن نیاز محرومان دارد اعتباراتی را در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد.

علی‌محمدی در بحث اشتغال مددجویان یادآور شد: در مدت شش سال گذشته 95 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال طبقات پایین جامعه در گیلان هزینه شده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول