اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد

کاهش 40 درصدی فوت‌های تصادفات درون‌شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از کاهش 40 درصدی تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهر در استان در دو ماهه نخست امسال خبر داد.

کاهش 40 درصدی فوت‌های تصادفات درون‌شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: کاهش کشته‌های درون‌شهری کردستان برای هفتمین سال متوالی محقق شده و این ناشی از برنامه‌ریزی مناسب دستگاه‌های متولی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اضافه کرد: در دو ماهه نخست سال‌جاری 9 نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند در حالیکه این آمار در دو ماهه سال گذشته 15 نفر بود.

قادرزاده تصریح کرد: 66 درصد فوت‌شدگان تصادفات رانندگی در درون شهرها مربوط به عابرین پیاده است به‌طوری که این رقم در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال به همین میزان بوده است.

وی یادآور شد: 26.5 درصد تصادفات فوتی و جرحی در درون شهرهای استان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که این رقم در دو ماهه امسال 39 درصد بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی و ایمن سازی معابر را از راهکارهای مناسب برای کاهش تعداد کشته‌شدگان عابرین پیاده دانست.

قادرزاده در ادامه وضعیت هسته مرکزی شهر سنندج را نامناسب خواند و عدم ساماندهی دستفروشان، عدم وجود گذرگاه‌های مناسب و پل هوایی عابرین پیاده، متمرکز بودن مراکز بهداشتی درمانی و مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر و فرهنگ حاکم بر مردم را از دلایل اصلی وضعیت نامناسب هسته مرکزی سنندج ذکر کرد.

نصب دوربین‌های ثبت تخلف در سنندج

قادرزاده افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلف در 9 نقطه شهر سنندج، احداث پارکینگ طبقاتی در بلوار نمکی و آغاز عملیات اجرایی آن در سال‌جاری، اجرای دو تقاطع غیر هم‌سطح در شهر سنندج از جمله اقدامات پلیس راهور برای کاهش ترافیک سنندج است.

قادرزاده به وجود 90 نقطه حادثه‌خیز در سطح معابر درون‌شهری استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 48 نقطه از این نقاط برطرف شده و امسال نیز 20 نقطه دیگر برطرف خواهد شد.

وی در پایان از اتمام مراحل پایانی ایمن‌سازی بلوار دکتر حسینی شهر سنندج برای ساماندهی وضعیت ترافیک در چهار راه گلشن و تردد خودروهای سنگین در این کمربندی خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول