اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

شهید بهشتی به دلیل اندیشه روشنگرانه مورد غضب دشمن بود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شهید دکتر بهشتی به دلیل تفکرات ارزشی و روشنفکرانه خود در هدایت افکار و اندیشه جامعه به سمت حقایق، مورد غضب دشمنان و تروریست‌های کوردل قرار گرفت.

شهید بهشتی به دلیل اندیشه روشنگرانه مورد غضب دشمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی عصر امروز در نشست ستاد برگزاری هفته قوه قضاییه در اردبیل اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی توان مقابله منطقی و جدی با اندیشه‌های روشنگرانه و آگاهی‌بخش اسلام را نداشتند به همین دلیل با دست زدن به ترور شخصیت‌هایی چون آیت‌الله بهشتی زمینه نفرت عمومی مردم ایران را علیه خودشان برانگیختند.

وی با اعلام اینکه شهید بهشتی از یاران و اصحاب نزدیک امام در هدایت و شکل‌گیری قوه قضاییه و همچنین مراکز حساس انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: دشمنان ما که تاب تحمل حضور و ظهور چنین شخصیت‌هایی را نداشتند به سرعت با ترور چنین شخصیت‌هایی سعی کردند به پیکره نظام اسلامی ضربه وارد کنند تا شاید این انقلاب خاصیت اصلی خود را در دفاع از ارزش‌ها و مبانی اسلامی از دست بدهد.

رضایی شهید بهشتی را از استوانه‌های همیشه جاوید و پر رهرو ملت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی همانگونه که امام راحل فرمودند خود یک ملت بود که توانست با اعتباربخشی و اعتلای جایگاه نظام اسلامی به گونه‌ای عمل کند تا یاد و نام او بعد از گذشت سه دهه همچنان بر دل‌ها و قلب‌ها باشد.

این مسئول از حادثه هولناک هفتم تیر به عنوان نقطه سیاه دشمن در دست زدن به حرکت خطرناک انشقاق و دو دستگی نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: به دلیل آنکه انقلاب اسلامی قائم به شخص نبود، توانست در مسیر پرتلاطم خود سربلند به حیات خود ادامه دهد و امروز رهروان شهید بهشتی در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب و حق و حقوق ملت‌ها حاضر و آماده هستند.

وی نزدیکی هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش را خاطرنشان کرد و بیان داشت: سیره و زندگی شهدای والامقام دوران انقلاب و جنگ تحمیلی سیره‌ای جاودانه در شناخت حق و حقیقتی است که امروز همه منتظر تحقق آن هستند.

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان اردبیل هفت تیر هر سال را فرصتی ارزشمند در انتقال پیام شهدای فاجعه هفتم تیر ماه سال 60 برشمرد و گفت: امسال در تجلیل از شهدای والامقام هفتم تیر برنامه‌های مناسبی در سطح استان برگزار می‌شود.

رضایی افزود: در کنار مجالس یادبود این شهدا امسال با برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی با حضور نخبگان، اندیشمندان و صاحب نظران سعی داریم شخصیت وارسته شهید بهشتی و یاران صدیقش را و تأثیرگذاری این شهید والامقام در شکل‌گیری قوه قضاییه را بیشتر و بهتر تبیین کنیم.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تشکیلات قضایی در استان و برگزاری نمایشگاه تخصصی کتب حقوقی و قضایی با تخفیف 20 درصد در محل دادگستری اردبیل خبر داد.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار آن برنامه‌های مختلف فرهنگی، محافل قرآنی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، ارایه مشاوره‌های رایگان حقوقی، آزادی زندانیان مالی و دیدار با خانواده‌های بی‌سرپرست برگزار شده و دیدارهای مردمی نیز در این هفته برپاست.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول