اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تبریز:

پایین بودن حریم شهر تبریز، توسعه آن را مختل کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: حریم شهر تبریز نسبت به سایر کلانشهرها بسیار پایین است و این امر توسعۀ تبریز را دچار مشکل کرده است.

پایین بودن حریم شهر تبریز، توسعه آن را مختل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد ششگلانی ظهر امروز در جلسه تعامل و هماهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه تعامل بین شورا و نمایندگان مجلس در دوره سوم شورا نقش موثری در حل مشکلات تبریز داشته، به طرح جامع جدید تبریز اشاره کرد و افزود: درحالی که حریم شهرها معمولا سه تا پنج برابر محدوده شهر است، این نسبت در تبریز دو تا 5/2 برابر است که در مقایسه با سایر کلانشهرها رقم بسیار ناچیزی است.

در این جلسه که محمدحسین فرهنگی، علیرضا منادی و مسعود پزشکیان به همراه فرماندار تبریز و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند، ششگلانی حاشیه‌نشینی را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شورا دانست و افزود: حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات اساسی تبریز بوده که متأسفانه با گذشت پنج سال از مطرح شدن آن هنوز کار اجرایی موثری در این مورد انجام نشده است.

وی همچنین با اشاره به طرح آبدار نمودن "میدان چایی" و تأمین هزینۀ آن توسط دولت از طریق فروش 132 هکتار زمین، خواستار تسریع در اجرایی شدن این طرح شد.

ششگلانی به برخی دیگر از مشکلات تبریز از جمله پروژۀ قطار شهری و تأمین اعتبارات دولتی آن، وضعیت شهرک خاوران و موضوع الحاق چهار روستا و دو شهر به تبریز اشاره کرد.

محمود چمنی فرماندار تبریز نیز طی سخنانی خواستار اولویت‌بندی معضلات و مشکلات تبریز شد و بر تعامل و هماهنگی اعضای شورا و نمایندگان مردم تبریز در حل آنها تأکید کرد.

وی گفت: باید با حذف برخی حساسیت‌ها و نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای صادقانه به مردم خدمت کنیم.

همچنین در پایان این جلسه نمایندگان مردم تبریز با تشریح برخی اقدامات خود ضمن تأکید بر پیگیری مطالبات مردم از طریق مجلس شورای اسلامی، نسبت به حل مسائل مطرح شده در جلسه قول همکاری و هماهنگی لازم دادند.

در این جلسه مقرر شد تا دو هفته دیگر این جلسه مجددا با حضور نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اولویت‌بندی مشکلات تبریز تشکیل شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول