اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای شهری:

آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم اطمینان داد که آب همه شهرهای این استان بهداشتی و سالم است.

آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی است

علی‌جان صادق‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در هر سال افزون بر 26 هزار نمونه‌برداری از آب مصرفی مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهیم که بررسی نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آب شرب مردم سالم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته کیفیت آب در شهرهای مختلف این استان متفاوت بوده ولی همگی در رنج قابل شرب هستند.

وی با بیان اینکه هدرروی و مصرف آب در این استان بالا است و از طرفی بخش زیادی از شبکه آبرسانی مستهلک و فرسوده است، تصریح کرد: شبکه آبرسانی در همه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به منظور نوسازی و بازسازی در حال مطالعه است تا نقشه راه در این مسیر بر اساس مطالعه کارشناسی باشد.

وی ادامه داد: توپوگرافی این استان به‌گونه‌ای است که در برخی نقاط فشار آب در لوله‌ها به حدی است که شکستگی آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است و ما به دلیل این مشکل به کرات با شکستگی‌هایی مواجه می‌شویم که موجب بی‌آبی و قطعی آب در برخی نقاط می‌شود.

 

* مردم منبع ذخیره آب در پشت بام‌های خود نصب کنند

صادق‌پور انشعابات غیرمجاز را از دیگر عوامل بی‌آبی در برخی نقاط شهری این استان خواند و گفت: گاهی یک نفر با انشعاب غیرقانونی خود موجب بی‌آب شدن بخشی از مردم در مسیر این خط لوله می‌شود.

این مسئول امور آبرسانی به شهرهای این استان ابراز داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز نیز موجب اخلال در نظم شبکه آبرسانی و کم و زیاد شدن فشار آب و گاها قطعی آب در آن محل می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است هر ساخت و سازی که در شهرهای این استان صورت می‌گیرد با هماهنگی این شرکت باشد تا پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب آن محله تازه تاسیس انجام شود.

صادق‌پور به طور مشخص به قطعی آب در مناطق علی‌‌آباد یاسوج اشاره کرد و گفت: ساخت و سازها در این منطقه با هماهنگی ما نبوده و مشکلات کم‌آبی یا قطعی آب در این منطقه به این علت بوده است.

مدیرعامل آبفای شهری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی دیگر از دلایلی که مشکل قطعی آب را برای مردم تشدید می‌کند، نبود منبع ذخیره آب در منازل مردم است که می‌بایست حداقل یک تانکر چند متر مکعبی به منظور ذخیره آب روی پشت بام خانه‌ها نصب شود.

صادق‌پور از احداث چند منبع ذخیره آب در چند نقطه شهر یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: به تدریج همه این منبع‌های ذخیره آب در مدار قرار می‌گیرند تا فشار کمتری بر مردم به‌لحاظ قطع آب به دلایل مختلف وارد شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول