اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان:

سیل 300 پمپ آب حاشیه رودخانه اترک را از بین برد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: 300 پمپ آب واقع در حاشیه رودخانه اترک در محدوده این شهرستان بر اثر سیل اخیر از بین رفتند.

سیل 300 پمپ آب حاشیه رودخانه اترک را از بین برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید رزم‌آرا عصر امروز در نشست با مسئولان خراسان‌شمالی اظهار کرد: این پمپ‌ها در طول سال برای استفاده از آب این رودخانه به منظور کشاورزی کار گذاشته شده بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخش زیادی از محصولات کشاورزی در حال برداشت توسط سیل برده شده است، بر تأمین خسارت‌های وارده به کشاورزان مانه و سملقان تاکید کرد.

رزم‌آرا شهرستان مانه و سملقان را قطب کشاورزی استان برشمرد و گفت:‌ باید طرح‌های پیشگیری از سیل به منظور حمایت و توسعه این بخش در مانه و سملقان بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل عشایر خراسان‌شمالی نیز در این نشست با اشاره به خسارت 2 میلیارد تومانی سیل سال‌های اخیر به ایل راه‌های عشایر اظهار کرد: البته خوشبختانه در سیل اخیر به خاطر اطلاع‌رسانی‌ها هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی در عشایر روی نداد.

موسی‌الرضا شادمهر گفت: صرفاً به بخش‌هایی از ایل راه‌ها خسارت وارد شده که قابل توجه نیست.

وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در جلوگیری از خسارت اظهار کرد: اداره‌کل عشایر استان طی سه نوبت اطلاع‌رسانی‌های لازم را به زبان‌های کردی و فارسی به عشایر ارائه کرد تا عشایر در مسیر سیل قرار نگیرند.

به گزارش فارس، معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی هم در این نشست اعلام کرد: بر اثر وقوع سیل به تأسیسات آب 17 روستای این استان خسارت جدی وارد شد.

محمد اسدی تصریح کرد: علاوه بر این 17 روستا مشخصاً به تأسیسات آب 12 روستای راز و جرگلان نیز خسارت‌هایی وارد شد.

وی میزان خسارات وارده بر اثر سیل به تأسیسات آب روستاهای این استان را دو میلیارد تومان اعلام کرد.

اسدی افزود: میزان خسارات وارده به تأسیسات آب در روستاهای استان را به مدیریت بحران استان منعکس کرده‌ایم.

به گزارش فارس، بر اثر جاری‌شدن سیل هفته گذشته در خراسان‌شمالی بیش از 200 میلیارد ریال به تأسیسات عمومی و زیربنایی استان خسارت وارد شده و سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول