اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان زندان‌ها:

زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد طبقه‌بندی شدند

خبرگزاری فارس: معاون زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته به نوع جرم زندانیان، کار طبقه‌بندی زندان‌های این استان انجام شده است.

زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد طبقه‌بندی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، لطفعلی عسکریان آزاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: کنترل‌ها و نظارت‌ها در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد به حدی است که می‌توان با اطمینان گفت هیچ موردی از آزار و اذیت جنسی در زندان‌های این استان وجود ندارد.

معاون سازمان‌ زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زندان‌های این استان دو کارگروه تخصصی فعال است که علاوه بر وظایف اصلی، کار نظارت بر رعایت حقوق زندانیان را نیز به‌عهده دارند.

وی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های زندان از اولویت‌های مهم کاری در اداره زندان‌ها است.

عسکریان بیان کرد: همه زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مجهز به دوربین‌های مداربسته هستند که به صورت شبانه‌روزی درون بندها و سلول‌ها به وسیله این دوربین‌ها کنترل می‌شود.

 معاون سازمان‌ زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به اجزای به‌کار گرفته شده و اهرم‌های کنترلی و نظارتی هر گونه آزار و اذیت جنسی و جسمی در زندان‌های این استان را تکذیب می‌کنم.

عسکریان منشا چنین شایعاتی را زندانیان آزاد شده از بند دانست و گفت: محدود شدن آزادی‌های یک زندانی و برآورده نشدن برخی خواسته‌ها و مطالبات ان‌ها از دلایلی است که برخی زندانیان را به پخش کردن چنین شایعاتی وادار می‌کند.

* بسته به نوع جرم زندانیان از هم تفکیک شدند

وی ابراز داشت: فعالیت‌های فرهنگی از جمله کارهای مهمی است که در زندان‌های این استان اجرا می‌شود.

معاون سازمان‌ زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌‌‌آور خاطرنشان کرد: در کنار حبس محکومین، برنامه‌های جانبی مؤثری برای زندانیان این استان اجرا می‌شود.

عسکریان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در راستای رعایت حقوق زندانیان انجام شده، تفکیک بندها و طبقات زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در مرکز این استان بوده که آن را انجام دادیم.

این مسئول در امور زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای فیزیکی یکی از محدودیت‌های اجرای این کار ضروری است ولی تا جایی که امکان داشت، زندانیان بسته به نوع جرم از همدیگر تفکیک شده‌اند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول