اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل خبر داد

ارائه کارت‌های خدماتی مددکاری و درمانی به زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: در راستای خدمات‌دهی مطلوب و بهینه به مددجویان، کارت‌های مددکاری و درمانی برای زندانیان صادر شده است.

ارائه کارت‌های خدماتی مددکاری و درمانی به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های اردبیل، علی جلیلی در بازدید از زندان اردبیل اظهار داشت: خدمات مددکاری و درمانی در زندان‌های استان اردبیل مطلوب‌تر شده است.

وی افزود: ابتکار طراحی کارت‌های خدماتی مددکاری و درمانی در راستای حقوق شهروندی و درج خدمات ارائه شده و در دسترس بودن این اطلاعات برای مسئولان موثر واقع شده است.

این مسئول گفت: از طریق این کارت‌ها که برای هر زندانی به صورت مجزا صادره شده هر مقام مسئولی در هر ساعت از شبانه‌روز که مراجعه کند می‌تواند میزان عملکرد واحدهای مددکاری و بهداشت و درمان برای هر یک از مددجویان زندان‌های استان را ارزیابی کند.

جلیلی تصریح کرد: این روش موجب افزایش بهره‌وری و خدمات ارائه شده و آرامش روانی زندانیان شده است.

وی وضعیت‌ بخش‌های مختلف درمانی‌، بهداشتی‌، مشاوره‌ای‌، فرهنگی و تربیتی، سالن‌های اشتغال و کارگاه‌های حرفه‌آموزی را مناسب دانست و ابراز داشت: در سال‌های اخیر اجرای برنامه‌های ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان اردبیل تسریع شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل حقوق شهروندی را دو جانبه دانست و گفت: بر اساس قانون، زندانیان حقوقی دارند که باید از طرف مسئولان زندان‌ها به صورت کامل رعایت شود و در مقابل این حقوق تکالیفی هم بر عهده زندانیان است که مهم‌ترین این تکالیف شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کلاس‌های حرفه‌آموزی است.

این مسئول با تقدیر از خدمات پرسنل زندان‌های استان افزود: زندان‌بانان این معلمان گمنام عرصه اصلاح و تربیت نیز حقوقی دارند که باید از طرف زندانیان و مسئولان زندان‌ها به آنها توجه جدی شود.

وی این وظیفه را بر عهده مسئولان اطلاع‌رسانی دانست و از آنها خواست تا حقوق و تکالیف زندانیان و زندان‌بانان را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول