اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های اصفهان:

ساختمان زندان جدید اصفهان 3 سال دیگر آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های اصفهان گفت: ساختمان جدید زندان اصفهان در زمینی به مساحت 80 هکتار در اطراف اصفهان و با ظرفیت 10 هزار نفر در مدت سه سال آینده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری می‌رسد.

ساختمان زندان جدید اصفهان 3 سال دیگر آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر، سرقت و ربودن مال غیر و اقدام علیه اطفال و اشخاص بیشترین جرایم زندانیان استان است، اظهار داشت: 97 درصد زندانیان اصفهان بومی استان هستند که چهار درصد از جمعیت زندان‌های استان را زنان و 96 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه 57 درصد از زندانیان استان را گروه سنی کم‌تر از 32 سال تشکیل می‌دهند، افزود: 53 درصد زندانیان متأهل و 47 درصد نیز مجرد هستند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اضافه کرد: سه درصد از زندانیان استان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود فضا در زندان‌های استان در سال‌های گذشته گفت: با همکاری قوه قضاییه و معاونت برنامه‌ریزی استانداری اصفهان 6 هزار متر از فضای زندان مرکزی تغییر کاربری پیدا کرد و به اردوگاه اضافه شد.

امیری با بیان اینکه برای انتقال زندان مرکزی به خارج از حوزه شهر بودجه تعیین شده، افزود: ساختمان جدید زندان اصفهان در زمینی به مساحت 80 هکتار در اطراف اصفهان و با ظرفیت 10 هزار نفر در مدت سه سال آینده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 12 مرکز نگه‌داری از زندانیان در استان فعال است و برای رفع مشکلات فضای نگه‌داری زندانیان زندان کاشان و نجف‌آباد تا 1.5 سال آینده احداث می‌شود.

مدیرکل زندان‌های اصفهان اذعان داشت: 30 میلیارد و 600 میلیون تومان ستاد دیه اصفهان و کاشان به زندانیان استان کمک کرده‌اند که در همین ارتباط 909 نفر از زندانیان که شامل 889 نفر مرد و 20 زن بودند، آزاد شدند.

وی در پایان متذکر شد: از این تعداد زندانی آزاد شده 316 نفر محکوم به پرداخت دیه کامل و 593 نفر نیز محکومان جرایم مالی بودند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول