اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان قم عنوان کرد

ایجاد فرصت شغلی برای 500 نفر از زندانیان در قم

خبرگزاری فارس: معاون نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان قم گفت: در حال حاضر 500 نفر از زندانیان استان قم در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت بوده و دستمزد دریافت می‌کنند.

ایجاد فرصت شغلی برای 500 نفر از زندانیان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ‌حمید سناگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اشتغال یکی از گزینه‌های مهمی در جامعه کنونی است گفت: عدم وجود اشتغال یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های زندانی شدن افراد است که به ‌دلیل فقر مالی مرتکب جرم می‌‌شوند.

وی افزود: حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در این بنیاد در اولویت قرار گرفته و به همین منظور کارگاه‌های اشتغال را برای زندانیان برگزار کرده است.

سانگرد ادامه داد: استان قم توانسته است مجموعه کاملی از حوزه‌های اصلاح و تربیت را در اداره کل زندان‌های استان قم ایجاد کند.

معاون نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان قم عنوان داشت: زندانیان در این محیط‌ها علاوه بر اشتغال، آموزش‌های لازم را از طریق فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و هنگام آزادی از تسهیلات آموزش برای عدم بازگشت به زندان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آمار زندانیان مشغول به کار تصریح کرد: به طور متوسط 500 نفر از زندانیان در سه سال گذشته مشغول به کار شده و دستمزد دریافت می‌کنند.

سانگرد به فعالیت کارگاهی به منظور اشتغال زندانیان اشاره کرد و افزود: در بخش صنعت کارگاه‌هایی در زمینه صنایع فلزی، قالی‌بافی، صنایع دستی، صنایع آشپزخانه و نجاری برای زندانیان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زندانیان پس از آزادی با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند از امتیازات و تسهیلات لازم برخوردار شوند.

معاون نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان قم ابراز داشت: همچنین دوره کارآفرینی و آموزش حین تولید بازار نیز برای زندانیان برگزار می‌شود که در همین راستا با مشارکت جمعی از زندانیان طرح فعالیت‌های مبلمان شهری انجام شده است که پیامدهای خوبی را در استان قم داشته است.

سانگرد با اشاره به سه گروه زندانی بسته، ‌باز و اعزام به کار در استان قم یادآور شد: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده 200 نفر مددجو در محیط بسته زندان آموزش حرفه‌ای دیده و پس از پایان دوره آموزشی مدرک فنی‌وحرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین زندانیان اعزام به کار نیز برای ارتباط با کسانی که مشکل اصلی آنها ارتباط با محیط بیرون است به قسمت صنعتی اعزام می‌شوند تا علاوه بر فعالیت، حرفه‌آموزی داشته و بتوانند پس از آزادی از نظر شغلی مشکلی نداشته باشند.

معاون نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان قم اضافه کرد: 200 نفر از مددجویان با عنوان زندانیان باز با توجه به زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

سانگرد گفت: سرریز درآمد زندانیان از محل اشتغال به منظور اعتمادسازی در خانواده، در قالب کارت‌های هدیه به نیازمندان مالی و خانواده‌هایی که در بخش اشتغال همکاری دارند اهدا می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول