اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست سال جاری صورت گرفت

کشف 105 کیلو مواد مخدر در استان زنجان

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در سه ماه نخست سال جاری 105 کیلو و 197 گرم مواد مخدر از توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان در استان زنجان کشف شده است.

کشف 105 کیلو مواد مخدر در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراد جعفری ظهر امروز در جمع مدیران استان زنجان اظهار داشت: در مجموع در سه ماه نخست سال جاری 825 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده‏‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری هشت باند مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان زنجان منهدم شده است، خاطر نشان کرد: 46 دستگاه خودرو نیز در این زمینه توقیف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر از قاچاقچیان افزایش یافته است، ادامه داد: هفت کیلو و 774 گرم حشیش و سه کیلو و 284 گرم نیز هروئین کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 558 کیلو و 232 گرم تریاک از قاچاقچیان کشف شده است، اضافه کرد: میزان کشف تریاک در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 66 درصد افزایش یافته است.

جعفری به کشف 35 کیلو و 251 گرم حشیش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان حشیش کشف شده در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 21 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به افزایش 39 درصدی کشف شیشه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هفت کیلو و 795 گرم شیشه از قاچاقچیان کشف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع 3هزار و 457 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده‏‌اند، ادامه داد: 33 باند مواد مخدر در استان منهدم و 166 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

وی با اشاره به برگزاری 49 طرح و رزمایش استانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان زنجان اظهار داشت: انتظار پشتیبانی اطلاعاتی توسط دستگاه‏هایی چون سپاه و اداره اطلاعات را داریم تا بتوانیم با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان بهتر مبارزه کنیم.

جعفری به راه‏‌اندازی اردوگاه معتادان به عنوان یک طرح خوب اشاره کرد و گفت: این اردوگاه در جمع‏‌آوری معتادان تاثیر بسیار زیادی دارد .

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یک اقدام مهم و بزرگ است که نیاز به امکانات زیادی دارد، تصریح کرد: به منظور اجرای طرح‏های مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نیازمند پشتیبانی مالی هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری همایش مبلغان مواد مخدر اقدام بسیار بزرگی در سطح کشور محسوب می‏‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون در مبارزه با مواد مخدر تاثیرات بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود قهوه‏‌خانه‏‌ها در شهرستان زنجان در حال حاضر یک معضل اساسی است، اضافه کرد: وجود این مراکز سبب شده است که بسیاری از اقدامات نیروی انتظامی بیهوده و بی‏‌اثر باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه افراد کم سن و نوجوان نیز به قهوه‏‌خانه‏‌ها سوق پیدا کرده‏‌اند، ادامه داد: جلوگیری از ادامه کار قهوه‏‌خانه‏‌ها نیازمند یک اقدام فوری و جدی است و در این زمینه باید یک نگاه پی‌گیر وجود داشته باشد تا سلامت جامعه و جوانان حفظ شود.

وی اظهار داشت: اگر قهوه‏‌خانه‏‌ها جمع‏‌آوری نشوند مشکلات بزرگی در سطح شهر ایجاد می‏‌شود و جوانان به خطر می‏‌افتند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه مراکز بازپروری نباید تعطیل شوند، یادآور شد: این مراکز، جوانان را تحت مراقبت خود قرار می‏‌دهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول