اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل خبر داد

اجرای سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در استان اردبیل در حال اجراست.

اجرای سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در اردبیل

الله‌شکر فخیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اجرای سند جامع پیشگیری مواد مخدر از شش ماه پیش با همکاری 20 دستگاه، برش استانی و نقشه راه در این زمینه تعریف شده و امسال با جدیت این سند در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان داشت: این سند پیشگیری با محوریت خانواده آگاهی‌بخشی به قشر نوجوان و جوان و اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه محله‌ای انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های دانش‌‌آموزی و دانشجویی، آموزش پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار مختلف، راه‌اندازی مراکز مشاوره و جذب کامل معتادان به مراکز درمانی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی یکی از مشکلات و معضلات افراد رها شده از دامن اعتیاد را هزینه‌های سنگین درمانی و ترک و پوشش نیافتن بیمه‌ای این خدمات توصیف کرد و گفت: در این زمینه با رایزنی‌هایی که با مراکز بیمه داشتیم امیدواریم مراکز بیمه‌ای یاریگر ما باشند تا افراد گرفتار در این زمینه بتوانند در تهیه شربت و دیگر داروها از مزیت بیمه استفاده کنند.

این مسئول از راه‌اندازی مرکز ویژه برای درمان معتادان تزریقی خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با دایر کردن این مرکز افراد تزریقی را به ترک وادار کنیم که انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های متولی یاریگر ما باشند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه در کنار بخش درمان و مداوا بخش پیشگیری در افراد سالم نیز از برنامه‌های اولویت‌دار ماست، افزود: باید افراد سالم را به گونه‌ای واکسینه کنیم تا کمترین گرایش به این امر اتفاق بیفتد.

فخیمی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در حوزه عرضه، ابراز داشت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان، افزایش توان کنترلی مرزها، کاهش رخدادهای ضد امنیتی، مبارزه با پولشویی و درآمدهای نامشروع قاچاقچیان، اعدام و حبس طولانی مدت برای قاچاقچیان، و همچنین متلاشی کردن باندهای مخوف در این زمینه از اولویت‌هاست.

این مسئول در پایان اظهار داشت: در استان اردبیل در سال گذشته فروش اموال مصادره‌ای قاچاقچیان محقق شده به طوری که بیش از نیمی از درآمد حاصله از این فروش در مسیر مبارزه با مواد مخدر هزینه شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول