اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مردانه ایستادی تا امروز ذره ذره شهید ‌شوی

خبرگزاری فارس: در روزهای جنگ مردانه در مقابل دشمن ایستادی از جانت گذشتی و امروز ذره ذره شهید می‌شوی به راستی که مقام جانبازان برابر با مقام شهداست.

مردانه ایستادی تا امروز ذره ذره شهید ‌شوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به راستی که جانبازان شهدای زنده‌، میراث‌دار دلاورمردی‌های دوران دفاع مقدس و یادآور خاطرات هشت سال دفاع جانانه از مرز و بوم ایران اسلامی هستند.

شرمگین می‌شوم وقتی از زبان همسر یکی از جانبازان سرافراز می‌شنوم ضایعات شیمیایی و اثرات زخم‌های دفاع مقدس خواب را برای 10 سال از چشمان جانبازی دور کرده است و او تنها قادر باشد شبانه‌روزی دو ساعت استراحت کند.

یادمان نرود آرامش و امنیت امروز جامعه را وام‌دار چنین کسانی هستیم سروقامتانی که به ندای مولا و مقتدای خود امام‌خمینی (ره) لبیک گفته و نگذاشتند دشمنی که برای تسخیر یک هفته‌ای ایران تجاوز کرده بود بعد از هشت سال حتی ذره‌ای از این خاک را به یغما ببرد.

نکند در زوایای زندگی روزمره و پیچ و خم‌های اداری، جانبازان و خانواده‌های آنها را که دین بزرگی به گردن تک‌ تک مردم این کشور دارند را از یاد ببریم.

این روزها کتاب خاطرات "نورالدین فرزند ایران" را که از کتاب‌های موفق در مورد دفاع مقدس است را مطالعه می‌کنم خواندن این کتاب که از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تفقد قرار گرفته است تصویر جدیدی به دور از حاشیه‌های همیشگی که در مورد دفاع مقدس شنیده بودم، ارائه می‌کرد.

خاطرات این جانباز تبریزی که با وجود جانبازی 70 درصد در سال‌های اولیه جنگ تا پایان جنگ حضور مثمرثمری در جبهه‌ها داشته مرا به فکر می‌برد که امروز ما برای آنها چه کرده‌ایم هر چند که این مردان بی‌ادعا در مقابل فداکاری که کرده‌اند هیچ توقعی ندارند.

جانباز واژه بزرگی است و همین افتخار بس که روز میلاد سردار عشق و وفاداری ابوالفضل‌العباس به نام روز جانباز نامگذاری شده است و این نکته تنها برای درک مقام والای جانبازان کافی است.

هر چند که تو از قافله شهدا جا ماندی اما هیچ تردیدی نیست که تقدیر الهی بر این مقدر شده است تا تو بمانی و زینب‌وار رسالت پیام‌آوری دفاع مقدس را بر عهده داشته باشی تو که روزی همنشین شهدا بودی و شاهد لحظات وداع هم‌رزمانت، امروز هم باید رسالت دفاع از این حماسه جاودانه را بر عهده بگیری و نسل جوان را با آن آشنا سازی.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول