اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان بوشهر:

هزینه‌‌ واحدهای صنفی از عوامل گرانی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی استان بوشهر گفت: اجاره بهای واحدهای صنفی و مغازه‌ها و بالا بودن هزینه‌های آب و برق این واحدها از عوامل زمینه‌ساز گرانی است.

هزینه‌‌ واحدهای صنفی از عوامل گرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مصطفی گراشی صبح امروز در نشست مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: اگر چه گرانی یک پدیده ملی است اما با درایت مسئولان استانی قابل کنترل است و مسئولان استان بوشهر فکری اساسی برای رفع این مشکل بزرگ کنند.

 

رئیس مجمع امور صنفی استان بوشهر گفت: عمده مشکل ما در این حوزه در استان بوشهر این است که اکثر اقلام غذایی از خارج از استان تهیه و وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون شک بالا بودن هزینه‌های خرید و حمل مواد غذایی تاثیر زیادی در افزایش چشمگیر قیمت‌ها دارد که گاهی خارج از کنترل هستند.

گراشی ادامه داد: اجاره بهای سنگین واحدهای صنفی و مغازه‌ها در استان بوشهر، بالا بودن هزینه‌های آب و برق این واحدها از دیگر عوامل زمینه‌ساز گرانی است که باید ریشه‌یابی و حل شود.

وی افزود: در زمینه میوه و تره‌بار عدم تفکیک و کنترل در مبدأ موجب سوءاستفاده‌های زیادی در بازار شده است طوری که شاهد تفاوت قیمت میوه در مناطق مختلف استان هستیم و این تفاوت در مرکز استان بیشتر قابل مشاهده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان بوشهر گفت: مشکلاتی که در بخش تولید است به بازار رسیده و مردم با بازار به ‌عنوان حلقه آخر مواجه هستند و علت گرانی را فقط در بازار می‌بینند.

گراشی اظهار داشت: تلاش ما این است با تشدید بازرسی‌ها، اجبار اظهار قیمت و ارائه فاکتور توسط واحدهای صنفی و استقرار تجهیزات دیجیتالی در این واحدها بار روانی این مسئله را کاهش دهیم.

وی در ارتباط با انتقال صنوف آلاینده بیان کرد: پس از نشست‌های متعدد برای ساخت فاز نخست شهرک صنوف آلاینده قطعه زمینی به وسعت 25 هکتار در منطقه تنگگ اختصاص یافت که در مراحل بعد دو قطعه 25 هکتاری دیگر نیز در همان منطقه اختصاص می‌یابد.

گراشی اضافه کرد: به دلیل مشکلی که در تامین 20 درصد آورده در مدت پنج سال برای ایجاد شهرک داشتیم بعد از نامه‌نگاری به وزیر مسکن و شهرسازی، با افزایش این مدت به 15 سال موافقت شد.

رئیس مجمع امور صنفی استان بوشهر گفت: به وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد کردیم که 30 درصد فضای عمومی شهرک برای ساخت بانک، رستوران و خدمات جانبی واگذار شود تا از این طریق آورده ما نیز تامین شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول