اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

‌باید با سرشاخه‌های اصلی عوامل گرانی برخورد جد‌ی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب‌‌ گفت: ‌باید با سرشاخه‌های اصلی عوامل گرانی برخورد جد‌ی شود.

‌باید با سرشاخه‌های اصلی عوامل گرانی برخورد جد‌ی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به مبعث نبی مکرم اسلام اظهار داشت: هر کسی حق تکیه بر کرسی دین و بعثت ندارد و اهل‌بیت(ع) نیز مسلمانان را از نشستن در جلسه درس هر کس و با هر اندیشه‌ای منع کرده‌اند.

وی علم به دور از تفکر و اندیشه اهل‌بیت عصمت و طهارت را وبال دانست و افزود: انسان حق ندارد از هر کسی غذای روح را تامین کند.

امام جمعه میناب با بیان اینکه برخی در برهه کنونی تفکرشان از خروارها تن مواد مخدر خطرناک‌تر است، ادامه داد: این خطر اکنون جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

معتمدی‌فر در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نهم گفت: بیت‌الغزل سخنان معظم‌له این است که مجلس باید زنده، سالم و در تعامل با قوای دیگر باشد.

وی بیان داشت: مجلس باید همانند یک پهلوان زنده و پویا باشد چرا که مجلس مرده کاری از آن برنمی‌آید.

خطیب جمعه میناب هم‌چنین افزود: مجلس باید به روز و جلوتر از نیازهای روز مردم حرکت کند و هر نماینده باید برای حوزه انتخابیه خود تا پنج سال آینده را نیازسنجی کند.

معتمدی‌فر با بیان اینکه مجلس مریض و بیمار به درد نمی‌خورد ادامه داد: وامدار نبودن مجلس از شاخص‌های اصلی و کلیدی خانه ملت است و اگر مجلسی بدهکار بود نمی‌تواند نظارت و بازرسی دقیقی داشته باشد.

وی هم‌چنین خطاب به نمایندگان اضافه کرد: مجلس نهم باید دستورات و فرامین رهبر انقلاب را مدنظر و با عمل به آن و تعامل با سایر قوا به وظایف خود عمل کند.

معتمدی‌فر با اشاره به اجلاسیه اوپک، جمهوری اسلامی ایران را از اعضای مهم اوپک معرفی و بیان کرد: مسئولان سیاسی باید در گرفتن حق کشور مصصم باشند.

وی ادامه داد: خوش رقصی عربستان و نوکری خاندان آل‌سعود در دادن سرمایه مردم به استعمار جای تعجب دارد.

امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به سفرهای معنوی و زیارتی گفت: جوانان باید بدانند که قدرت انسان محدود است و کسانی که استعداد مالی و توان جسمی دارند باید از فرصت جوانی برای تحقق سفرهای معنوی تلاش کنند.

وی با اشاره به سفر خود به مکه و مدینه بیان داشت: ایران هنوز در بازارهای عربستان هیچ نقشی ندارد و جا دارد که جمهوری اسلامی در مکه و یا مدینه بازاری برای زائران ایرانی احداث کند، زیرا زائران ایرانی برای عربستان پول و هزینه خرج می‌کنند ولی آن‌گونه که باید شأن ایرانی و زائران ایرانی رعایت نمی‌شود.

معتمدی‌فر ادامه داد: جمهوری اسلامی باید از طریق کنفرانس اسلامی به فکر راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی در مکه و مدینه باشد، چرا که عده‌ای وهابی را به عنوان مسلمان در آنجا گماشته‌اند و تفکرات غلط و منحط را در قالب اسلام به جهانیان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه صدای واقعی اسلام  باید به گوش جهانیان برسد، ادامه داد: همه می‌خواهند اسلام دین بی‌تاریخ معرفی شود، تمام آثار اسلام در عربستان در حال نابودی است و در یک کلام خدا در کنار خانه‌اش غریب است.

امام جمعه میناب هم‌چنین با انتقاد از برخورد برخی ماموران جمهوری اسلامی با زائران خانه خدا گفت: بعضاً نوع برخوردها به گونه‌ای است که انگار با دشمن مواجه می‌شوند.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ابراز داشت: موساد از نظر ضد جاسوسی جایگاه بالایی در دنیا دارد اما سربازان گمنام امام زمان(عج) به گونه‌ای موفقیت‌آمیز عمل کردند که شادی محبان نظام جمهوری اسلامی را به همراه داشت.

امام جمعه میناب هم‌چنین با اشاره به وجود گرانی در کشور گفت: برخی گرانی‌ها با مجوز و برخی دیگر بدون مجوز رخ داده است که در نوع بدون مجوز باید با سرشاخه‌ها و به عنوان مثال با کارخانه‌ای برخورد کرد که از وزن کالا کم می‌کند و به قیمت می‌افزاید نه با سوپر مارکت و مغازه‌دار که یک فروشنده ساده است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول