اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

گرانی‌ها را نباید به پای اصناف نوشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ گرانی‌های اخیر را نباید هرگز به پای اصناف و بازاریان نوشت چرا که موضوع گرانی مقوله‌ای متفاوت‌تر از گرانفروشی است.

گرانی‌ها را نباید به پای اصناف نوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفر عظمایی ظهر امروز در دیدار هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان با استاندار اردبیل اظهار داشت: مجامع صنفی و اعضای هیئت رئیسه آن در کنار زیر‌مجموعه‌های خود مصمم هستند تا در عرصه خدمت‌رسانی به مردم عادلانه و منصفانه رفتار کرده و در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در حوزه اقتصادی پیشقدم شوند.

وی مجموعه اصناف کشور را بزرگترین تشکل اقتصادی برشمرد و گفت:‌ وجود 2.5 میلیون واحد صنفی و 8 هزار انجمن صنفی نشان دهنده این گستردگی و صلابت کار و حرکت اصناف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه در استان اردبیل نیز 35 هزار واحد صنفی در قالب 98 اتحادیه سازماندهی شده و نقش ارزنده‌ای در حوزه تحولات اقتصادی دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت اصناف در امور خیریه و کارهای عام‌المنفعه زبانزد عام و خاص است.

عظمایی به تاثیر‌گذاری اصناف در بروز و ظهور انقلاب اسلامی، پشتیبانی آنها در دوران جنگ و دفاع مقدس و همکاری موثر در اجرای طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه‌ها را یادآور شد و افزود:‌ امروز اصناف کشور به حدی از بلوغ رسیده‌اند که دولت تلاش می‌کند قسمت عمده‌ای از نظارت‌ها و مسائل بازرسی‌ها در حوزه اقتصادی را به این مجموعه تفویض اختیار کند.

این مسئول با اعلام اینکه اصناف با رعایت نظم، انضباط و تقوا سعی دارند از التهاب کاذب بازار جلوگیری کنند، بیان داشت:‌ حجم گردش مالی در این حوزه قابل توجه است به طوری که 18 درصد تولید ناخالص کشور مربوط به فعالیت اصناف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه اصناف قسمت عمده‌ای از اشتغال کشور را در حدود 7.5 میلیون نفر در خود مستتر کرده است، ادامه داد: به ازای هر واحد صنفی 2 نفر مشغول کار و فعالیت هستند که تاثیر‌گذاری آنها را در حوزه اشتغال و ایجاد کار‌آفرینی می‌توان متناسب با ظرفیت و موقعیت ارتقا داد.

قاطبه اصناف مصداق " الکاسب حبیب‌الله " هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ستاد تنظیم بازار استان با یادآوری اینکه قاطبه اصناف استان اردبیل مصداق حدیث " الکاسب حبیب‌الله " هستند،‌ ابراز داشت:‌ حفظ کرامت، عزت، حرمت و عدالت از ویژگی‌های اصناف دیندار استان اردبیل است به طوری که از گذشته‌های دور  با شکل‌گیری مساجد در هر بازار و تیمچه نشان روشنی از ارتباط بازاریان با معنویت و مکان‌های مذهبی را می‌توان مشاهده کرد به طوری که امروزه نیز صنوف مسائل شرعی و اعتقادی را بر همه چیز ترجیح می‌دهند.

عظمایی یادآور شد: هر چند در این راه برخی ناخالصی‌ها نیز وجود دارد اما نباید عملکرد غیر‌واقعی آنها را به پای اصناف متعهد و مومن نوشت.

این مسئول گفت: بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اصناف با مراعات حال مردم هرگز در صدد افزایش قیمت نبوده و در بازرسی‌هایی که انجام شده است تخلفات به میزان قابل توجه پایین آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد:‌ به یقین اصناف به سود قانونی خود قانع بوده و در تلاش نیستند تا با گرانفروشی به اقتصاد کشور ضربه وارد کنند.

شکل‌گیری بانک اصناف در گردش مالی بسیار کار‌آمد خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظمایی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع گرانفروشی و گرانی را به میان کشید و گفت:‌ گرانی موضوع چند بعدی و تابع شرایط مختلف است و سیاست کلان کشور نیز مقابله و مبارزه جدی با گرانفروشی است اما نباید با به هم آمیختن دو موضوع گرانی و گرانفروشی شان و جایگاه اصناف را زیر سوال برد.

وی موضوع حمایت مالی دولت برای گردش مالی بهتر اصناف به ویژه با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را یادآور شد و ادامه داد: قرار است در این زمینه اعتبار لازم در قالب سرمایه در گردش صنوف در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این زمینه ساختار بانک اصناف می‌تواند هم در هدایت گردش مالی اصناف راهگشا بوده و هم موضوع سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد اصناف را زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول