اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید یوسفیان‌ملا از افزایش‌قیمت‌ها

دولت در هدفمندسازی عجله کرد / گرانی‌ نان از بی‌تدبیری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از گرانی نان در کشور گفت: با این افزایش قیمت نان، مردم دیگر تحمل گرانی را ندارند.

دولت در هدفمندسازی عجله کرد / گرانی‌ نان از بی‌تدبیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نان رزق ملی به شمار می‌رود و زندگی بدون این حداقل‌ها هم ممکن نیست، اظهار داشت: دولت به خوبی می‌داند که میزان مصرف نان و گندم در کشور چه میزان است و باید برای آن تدبیر می‌کرد.

وی با بیان اینکه شاید افزایش قیمت برنج در زندگی مردم تغییر چندانی نداشته باشد چون یک کالای لوکس است، افزود: شاید خیلی‌ها نتوانند حتی وعده‌ای در روز برنج بخورند اما مجبور به تهیه نان هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سال گذشته یک بار به بهانه هدفمندسازی یارانه‌ها نان گران شد گفتند مبلغی به یارانه‌ها از این بابت اضافه کردیم، یادآور شد: حالا هم با افزایش قیمت نان می‌گویند این امر ربطی به هدفمند کردن ندارد و توپ را به زمین همدیگر می‌اندازند.

* دولت بار دیگر نان را گران می‌کند

به گفته وی به نظر می‌رسد دولت با این اقدام می‌خواهد بار دیگر نان را در فاز دوم هدفمند کردن گران کند که این دیگر خارج از توان مردم است.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها را می‌شناسیم که با همین یارانه‌ها زندگی خود را می‌گذرانند، افزود: با این افزایش قیمت نان، بیش از نیمی از یارانه‌ها تنها برای خرید نان صرف می‌شود.

* نباید از نجابت مردم سوءاستفاده کنیم

وی با تاکید بر اینکه ما نباید از نجابت مردم و علاقه آنها به نظام سوءاستفاده کنیم، بیان کرد: این عاقلانه و جوانمردانه نیست که به مردم فشار بیاوریم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گرانی نان دیگر چیزی نیست که مردم آن را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه هیچ منتخب مردمی از کنار این اجحاف نخواهد گذشت، بیان داشت: نباید افزایش قیمت بین‌المللی را به پای بی‌تدبیری‌ها بگذاریم چون به خوبی می‌دانیم افزایش قیمت‌ها تا حدود کمی به مخاطرات بین‌المللی وابسته است و به اندازه معقولی افزایش دارد.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از گرانی‌ها به سیاست‌های داخلی بازمی‌گردد، گفت: دولت باید سیاست‌گذاری می‌کرد و اجازه نمی‌داد چنین بلایی سر مردم بیاید.

وی با اشاره به اینکه گرانی حلقه به هم مرتبطی است که آغازی دارد، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم گرانی‌ها به هم متصل نیست وقتی بنزین به عنوان هزینه مادر گران می‌شود و یا دلار نوسان شدید دارد باید پیش‌بینی می‌کردیم که قرار است همین تغییرات دامن نان را نیز بگیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه ریشه گرانی باید در کشور شناسایی و برطرف شود، اظهار داشت: مصرف سالانه گندم در ایران 11.5 میلیون تن است چگونه دولت نتوانست نیاز به گندم خود را برآورده کند که امروز گرانی آرد را بهانه‌ای برای افزایش قیمت نان قرار می‌داد.

وی با اعلام اینکه این روزها نرخ‌ها بی‌حد و حصر افزایش داشته است، بر رفع مشکلات مردم دراین زمینه تاکید کرد.

* دولت با افزایش قیمت‌ها، درآمد ایجاد می‌کند

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در هدفمندسازی یارانه‌ها از دولت خواستیم درآمد ایجاد کند، اظهار داشت: دولت در هدفمندسازی سه هزینه پرداخت نقدی به مردم و سهم صنعت و کشاورزی از این قانون را داشت و برای پرداخت آنها باید درآمد ایجاد می‌کرد.

وی افزود: سهم 20 درصدی صنعت از هدفمندسازی و سهم 10 درصدی بخش کشاورزی  این قانون که هنوز پرداخت نشده است.

* دولت در هدفمندسازی عجله کرد

یوسفیان‌ملا ادامه داد: تنها راهی که دولت از طریق آن می‌تواند برای خود درآمد تولید کند افزایش قیمت انرژی بود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 91 گفتیم که دولت باید 64 میلیارد تومان درآمد تولید کند، افزود: طبیعتا وقتی دولت کالاها را گران می‌کند با این کار برای خود درآمد تولید کرده است.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه ما نگران این گرانی‌ها هستیم، اظهار داشت: به دولت گفتیم که تا پنج سال اقدام به هدفمندسازی کند اما دولت در این زمینه عجله کرد.

وی با اشاره به اینکه ایرادی نداشت اگر اجرای هدفمندسازی 10 سال نیز طول می‌کشید، افزود: در اجرای این طرح نمی‌خواستیم فشاری به مردم وارد شود.

* مرحله دوم هدفمندسازی اجرا نشود

وی با تاکید بر اینکه در این مرحله تا تعیین تکلیف گرانی‌ها نباید مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود، گفت: ما منتظر تعیین تکلیف این گرانی‌ها هستیم چون افزایش قیمت کالایی مانند نان را به صلاح نمی‌دانیم.

انتهای ‌پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول