اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مجلس نهم مصمم به مهار بیکاری و گرانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مجلس نهم با تمام توان و ظرفیت خود و ایجاد تعامل با دولت تلاش می‌کند معضل بیکاری و گرانی را حل کند.

مجلس نهم مصمم به مهار بیکاری و گرانی است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: جایگاه مجلس به عنوان عصاره فضایل ملت که در رأس امور است و رکن رکین نظام اسلامی به شمار می‌رود جایگاهی مستحکم و همسو با اهداف نظام اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری و مردم است و انتظار می‌رود این جایگاه روز به روز اعتلا یابد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم انتظار مردم را از نمایندگان دوره فعلی مجلس انتظاری به حق و فراتر در احیا و پیگیری امور بر زمین مانده توصیف کرد و افزود: هر چند در دوره گذشته نمایندگان استان تلاش‌هایی داشتند اما یک نوع سرخوردگی و تحقیر در مردم و نوع انتخاب آنها شکل گرفته بود که امیدواریم چنین احساسی را با عملکرد مثبت خود برطرف کنیم.

افضلی‌فرد تصریح کرد: بعد از حضور در مجلس چنین فضایی را در بین نمایندگان و حتی رئیس مجلس لمس کردیم که نمایندگان قبلی به جایگاه نمایندگی و انجام وظیفه ذاتی خود لطمه و صدمه وارد کرده بودند که سعی داریم چنین آسیبی را جبران کرده و خلأهای به وجود آمده را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اولین خواسته مردم را از نمایندگان شکل‌گیری مجمع قوی به دور از هرگونه تبلیغات سوری توصیف کرد و ادامه داد: ما از همان روزهای اول سعی کردیم به خواسته مردم نظر مثبت بدهیم به طوری که با وحدت رویه مجمع شکل گرفته و حتی در حاشیه صحن علنی مجلس در صورت نیاز تشکیل جلسه می‌دهیم تا ابهام و نواقص کار به صورت دسته جمعی برطرف شده یا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تذکر و مکاتبات خود به ویژه در زمینه دانشگاه صنعتی به هفت نفر از نمایندگان استان مکاتبات و تذکرها را تأیید کرده و ما با این اقدام متحد و همسو سعی داریم به صورت قوی و با پشتیبانی شایسته مسایل و موضوعات را مورد پیگیری قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار حفظ اتحاد در عمل، در ظاهر نیز سعی کردیم این اتحاد و همسویی را حفظ کنیم چرا که محور اتحاد نمایندگان خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت به مردم است.

افضلی‌فرد عمل به وظیفه نمایندگی به ویژه قانون‌گذاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در گذشته قوانین متعددی نوشته شده و با یک انباشت قوانین و مقررات روبه‌رو هستیم و در مجلس نهم سعی داریم قوانین مفید و کارآمد به تصویب رسیده و از تصویب قوانین متعدد در یک حوزه جلوگیری کنیم.

وی یکی از موضوعاتی که در مجلس نهم به جد پیگیری می‌شود پذیرش دانشجوی دختر در مراکز عالی محل سکونتشان است به طوری که این موضوع را با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، ارتقای امنیت روانی و عاطفی جامعه و خانواده‌ها پیگیری می‌کنیم تا به تصویب مجلس رسیده و برای اجرا در اختیار وزارت علوم قرار گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یکی دیگر از پیگیری‌های نمایندگان در مجلس نهم را اصلاح عقد قرارداد نیروهای خدمتی به جای شرکت‌های پیمانکاری با دستگاه‌های اجرایی توصیف کرد و افزود: هر چند دولت این موضوع را ابلاغ کرده است اما عده‌ای از دستگاه‌ها از اجرای آن طفره می‌روند که در تلاش هستیم دستگاه‌ها را با تصویب قانون مشخص در این زمینه مجاب کنیم تا به تعهدات خود عمل کنند.

* 50 لایحه معوق در مجلس وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل به معوق ماندن 50 لایحه ارایه شده از سوی دولت در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این ارث بر جای مانده از مجلس هشتم است که تلاش می‌کنیم در مجلس نهم در این زمینه تصمیم‌گیری و بحث‌های کارشناسی انجام شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم رویکرد مجلس نهم را تصویب قوانین به منفعت مردم توصیف کرد و ادامه داد: در این حوزه رفع معضلات و مشکلات گرانی و بیکاری در اولویت اصلی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول