اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

تنها مداحان دارای کد به عتبات اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: تنها مداحانی می‌توانند به عتبات عالیات و حج اعزام شوند که دارای کد و کارت مداحی باشند.

تنها مداحان دارای کد به عتبات اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به صدور کارت و کد سراسری مداحی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: تاکنون 20 نفر از مداحان کاشان در قم موفق به دریافت کارت و کد مداحی شده‌اند، اما اداره تبلیغات اسلامی تاکنون کارت و کد مداحی را صادر نکرده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مداحان این شهرستان خبر داد و افزود: مداحان شهرستان می‌توانند با شرکت در این کارگاه‌های آموزشی کارت شناسایی و کد فعالیت دریافت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه با بیان اینکه ساماندهی خانم جلسه‌ای‌ها در شهرستان کاشان در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است، از صدور مجوز برای فعالیت 15 نفر از خانم جلسه‌ای‌ها در این شهرستان خبر داد.

این مسئول افزود: برای ساماندهی خانم جلسه‌ای‌ها در شهرستان کاشان سال گذشته 118 ساعت دوره آموزشی برگزار شده و در پایان دوره با شرکت در آزمون به آنها کارت و کد فعالیت داده شده است.

به گفته وی، از مجموع 115 نفر شرکت‌کننده در آزمون 118 ساعته سال گذشته خانم جلسه‌ای‌های این شهرستان، 72 نفر موفق به کسب نمره لازم شدند که از این تعداد 15 نفر که دارای تحصیلات حوزوی بودند مجوز فعالیت دریافت کردند و در سال‌جاری نیز روند صدور مجوزها به این ترتیب ادامه می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 نفر خانم جلسه‌ای در کاشان فعالیت دارند که با شرکت در دوره‌های آموزشی و حضور در آزمون در صورت کسب نمره حد نصاب برای آنها کارت فعالیت صادر می‌شود. 

حسینی تصریح کرد: از فعالیت جلساتی که همراه با شبهه‌ و یا انحرافات دینی نظیر عرفان‌های نوظهور باشد از طریق احضار و تذکر مسئول جلسه و یا منع فعالیت آنان، جلوگیری می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برخی از خانم جلسه‌ای‌های این شهرستان دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و برخی نیز بی‌سواد هستند اذعان داشت: در سال‌جاری نیز دوره‌های آموزشی برای خانم جلسه‌ای‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان متذکر شد: دوره‌هایی نیز برای ارتقای سطح کیفی جلسات خانم جلسه‌ای‌ها با موضوعات نحله‌ها، بصیرت‌افزایی، آشنایی با مبانی خانواده و عرفان‌های انحرافی برگزار شده است. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول