اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نفس شعر تاثیرگذاری و قابلیت‌های زیادی دارد‌

برقعی: موج انحرافی از ‌شعرهای مذهبی مداحان برچیده شد

خبرگزاری فارس: شاعر مطرح شعر آئینی کشور گفت: در این مدت شاهد آن بودیم که مداحان به خواندن اشعار خوب گرایش پیدا کرده و موج انحرافی تقریبی در برخی از شور خواندن‌ها و فضاهای منفی هیئت‌ها برچیده شده است.

برقعی: موج انحرافی از ‌شعرهای مذهبی مداحان برچیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حمیدرضا برقعی در حاشیه‌‌ جشن ویژه‌ دختران نوجوان که توسط شبکه جوانان رضوی (شجر) وابسته به مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نفس شعر تاثیرگذاری و قابلیت‌های زیادی دارد، و در فضای کنونی جامعه نیز بهترین شیوه‌ استفاده از آن آشنا کردن و برقراری انس بین گروه مخاطب با این هنر است.

شاعر مطرح شعر آئینی کشور گفت: لازمه‌ اصلی شعر مذهبی قرار گیری در فضاهای مذهبی بوده و جای‌گیری آن در فضایی که هیچ رنگ و بویی از دین و مذهب در آن نیست سبب می‌شود که طبع فرد نیز به آن سمت تمایل پیدا کند.

وی افزود: در این مدت شاهد آن بودیم که مداحان به خواندن اشعار خوب گرایش پیدا کرده و موج انحرافی تقریبی در برخی از شور خواندن‌ها و فضاهای منفی هیئت‌ها برچیده شده است.

برقعی با بیان اینکه منظور از آئین، ارزش‌های اسلامی و انسانی است، تصریح کرد: به طور حتم شعر آئینی مفهومی گسترده دارد و به اشعار مدح اهل بیت(ع) محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب سبک و قالب برای شاعران جوان اظهار داشت: شعر وقتی تخصصی‌تر می‌شود، خود به خود قالب‌بندی پیدا می‌کند و شاعر نیز باید فضاهای متفاوت را امتحان کند تا استعداد خود را دریابد چرا که به‌عنوان مثال روحیه‌ فرد پر جنب و جوش به مثنوی نزدیک‌تر است و بنابراین مثنوی و شور حماسی آن در خواندن او نیز تاثیر می‌گذارد.

این شاعر شعر آئینی ادامه داد: این موضوع در شاعران بزرگ نیز به وضوح دیده می‌شود به‌عنوان مثال اکثر شعرهای پروین اعتصامی قطعه است یا حافظ بیشتر به سبک غزل سرائیده، سعدی عمدتا در نثر شاخص است و هنرش در آن به اوج خود رسیده است.

برقعی گفت: جوانان با هر گرایش و علاقه‌ای که به شعر دارند، اگر لذت و حلاوت آن را بچشند، می‌توانند شروع خوبی برای مسیر فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول