اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

مداحان نقش مهمی در ترویج اخلاق اسلامی دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان با بیان اینکه تقوا و پایبندی به اصول اخلاقی و اسلامی از لازمه‌های مداحی است گفت: مداحان نقش مهمی در ترویج اخلاق اسلامی دارند.

مداحان نقش مهمی در ترویج اخلاق اسلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در نشست با مداحان اهل‌بیت (ع) شهرستان کنگان اظهار داشت: فعالیت مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت چون مردم را با ارزش‌های اسلامی و انسانی آشنا می‌کند از اهمیت خاصی برخوردار است و این قشر نزد مردم احترامی خاص دارند.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: مداحان باید در فعالیت‌های خود به حقایق و واقعیت‌های دین مبین اسلام توجه داشته باشند و آنها را به طور دقیق و بدون تحریف برای مردم بازگو کنند تا مردم با مظلومیت ائمه اطهار (ع) آشنا شوند و برای حفظ ارزش‌های والای اسلامی بکوشند.

یزدان‌شناس ادامه داد: علاقه مردم به مداحان اهل‌بیت(ع) نشان‌دهنده حب اهل‌بیت(ع) در میان مردم است و مداحان باید به شکلی اقدام کنند که انس و الفت بین مردم و اهل‌بیت(ع) بیشتر شود و مردم با حقایق زندگی آن بزرگواران آشنا شوند و شرایط خاصی که بر ایشان گذشته را درک کنند.

وی بیان داشت: مداحان در حرفه خود باید به اصول حرفه‌ای توجه داشته باشند و ارزش حقیقی مداحان وقتی مشخص می‌شود که مداحان فعالیت‌های خود را بر اساس اصول حرفه‌ای مداحی انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: تقوا و پایبندی به اصول اخلاقی و اسلامی از لازمه‌های مداحی است و مداحان نقش مهمی در ترویج اخلاق اسلامی دارند.

فرماندار کنگان با تاکید بر اینکه باید روح تعبد و بندگی در مداحان موج بزند ادامه داد: باید روح تعبد و بندگی در مداح موج بزند و این لازمه امر مقدس مداحی اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت است.

یزدان‌شناس ابراز داشت: مقام معظم رهبری دغدغه‌های زیادی در ارتباط با مداحان داشته‌اند و آنان باید رفع دغدغه‌های ایشان را هدف اصلی خود بدانند.

فرماندار کنگان اظهار داشت: در سالروز رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب مداحان باید در تمامی مراسمات حضور فعال داشته باشند و مردم را با حقایق انقلاب شکوهمند اسلامی و خصوصیات و ویژگی‌های انقلاب آشنا کنند و در این امر باید به جوانان توجهی خاص داشته باشیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول