اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حضور آیت‌الله مکارم شیرازی

گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان قم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.

گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مسئولان هیئات مذهبی و مداحان استان قم، پنج شنبه‌ شب در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم گردهم آمده و جلسه خود را در حضور آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار کردند.

در این گردهمایی که حجت‌الاسلام علی بنایی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و نیز جمع کثیری از مسئولان هیئت‌ها و مداحان اهل بیت(ع) حضور داشتند، حجت‌الاسلام عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به فرصت‌ها و محدودیت‌های گوناگونی که هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ داشته‌اند گفت: اعتلای فرهنگ عاشورایی از مهم‌ترین وظایف هیئت‌ها بوده و آنها نیز با قوت به این تکلیف خود عمل می‌کنند.

وی با انتقاد از توهین‌های صورت گرفته به مراجع تقلید از سوی برخی از افراد اظهار کرد: این اشخاص دارای اندیشه‌ای علیل بوده و تنها ژست‌های اسلام‌شناسانه می‌گیرند اما وقاحت را به جایی رسانده‌اند که به مراجع تقلید جسارت می‌کنند اما باید بدانند که خط فرهنگ اصیل دینی و شیعی ما توسط مراجع تقلید و رهبر انقلاب تعیین شده و هیئت‌های مذهبی اجازه نفوذ و دخالت برخی افراد را در این جبهه اصیل فرهنگی نخواهند داد.

مداحی و روضه‌خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت(ع) و نیز حجت‌الاسلام اسکندری از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود که شور و حال خاصی به این مراسم بخشید و حاضران در مجلس به همراه آیت‌الله مکارم شیرازی به عزاداری برای فاطمه زهرا(س) پرداختند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در ادامه این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه گسترش بدحجابی و بی‌حجابی در کشور به ویژه شهر مقدس قم و نیز اختلاط زن و مرد در برخی مجالس موجب ناراحتی حضرت زهرا(س) می‌شود گفت: باید از هر چه که موجب آزار ایشان می‌شود پرهیز کرد.

این مرجع تقلید به وظایف هیئت‌های مذهبی نیز اشاره کرد و افزود: اتحاد میان این هیئت‌ها، حفظ سنت‌های قدیم عزاداری، الگو بودن مسئولین هیئت‌ها و مداحان در تمام شئون زندگی برای مردم، خلوص نیت و پرهیز از ریاکاری و افراط و تفریط در بیان فضائل اهل بیت(ع) از جمله تکالیف هیئت‌هاست که باید مورد توجه مسئولان آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول