اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جلوگیری از فعالیت افراد بی‌تجربه

مداحان بروجنی کدبندی می‏شوند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی بروجن گفت: 70 نفر از مداحان بروجنی با هدف جلوگیری از فعالیت افراد بی‌تجربه کد شناسایی و کارت فعالیت دریافت می‌کنند.

مداحان بروجنی کدبندی می‏شوند

حجت‌الاسلام مجید الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: شناسایی مداحان و ساماندهی به فعالیت‌های آنان، ارتقای سطح کیفی فعالیت مداحان، آسیب‌شناسی مداحی و جلوگیری از فعالیت افراد بی تجربه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن مداحان این شهرستان است.

وی از صدور کارت فعالیت برای 70 مداح بروجنی خبر داد و گفت: اجرای این طرح در جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات در مجالس سوگواری و جشن اهل بیت(ع) مؤثر است.

الهیان تصریح کرد: با کدبندی مداحان فرهنگ‌سازی خواهد شد که مردم در مجالس خود از مداحان دارای کد استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه برای اجرای این طرح  200 مداح شناسایی شده‌اند، افزود: از این تعداد 120 نفر خواهر و مابقی برادر هستند.

وی تصریح کرد: شناسایی مداحان و برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در راستای کشف و بروز استعداد جوانان مستعد از دیگر وظایف کانون مداحان است.

الهیان در ادامه با اشاره به فعالیت روحانیان در این شهرستان، گفت: فعالان فرهنگی زمینه‌ برنامه‌های فرهنگی را در مساجد فراهم کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن با بیان اینکه مسجدی که روحانی دارد در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی موفق است، گفت: هیئت امنای مساجد باید از حضور روحانیان فعال در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در مساجد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هماهنگی هیئت امنا و روحانی مسجد رونق یافتن فعالیت‌های مسجد و جذب مردم و به‌ویژه جوانان را به دنبال دارد.

الهیان، روحانی، مداح، مکان و رئیس مذهبی را از ارکان هیئت دانست و گفت: هیئتی که از مداح خوب و متعهد و روحانی مجرب در برنامه‌هایش استفاده کند موفق است.

وی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی را از عوامل جذب جوانان به برنامه‌های هیئت دانست و گفت: هیئت‌ها باید کلاس‌های آموزش قرآن و احکام را در رأس برنامه‌هایشان قرار دهند.

انتهای پیام/ح/چ300020 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول