اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنقر و کلیایی:

ولایت در غربت نخواهد ماند/ مداحان حلقه اتصال معنوی جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنقرو کلیایی گفت: ولایت‌مدار بودن مهمتر از مقلد ولی‌فقیه بودن است و امروز اجازه نخواهیم داد که غربت ولایت صورت گیرد.

ولایت در غربت نخواهد ماند/ مداحان حلقه اتصال معنوی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام شمس‌الله برقراری در مراسم پرفیض یادواره شهدای مداح استان کرمانشاه در حسینیه شهدا اظهار کرد: در محضر خداوند، دورانی وجود دارد که آدمی باید خود را نشان دهد. یکی از این دوران ادعای بندگی خداست.

برقراری افزود: مرحله بعد صداقت در قول و ادعا است و مرحله بعد از آن قابلیت پیدا کردن برای شهادت است. مردانی که بر سر عهد و پیمان خود هستند، به دوران قابلیت و عرصه مبارزه با کفر و دشمن می‌رسند و در مرحله بعد دوران شهد شهادت فرا می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعضی مواقع عواملی، مانند دعای مادر و حضور فعال در میدان جنگ، فرد را از رسیدن به شهادت باز می‌دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دوران غربت ولایت، بعد از دوران شهادت شروع می‌شود. خطبه 182 نهج‌البلاغه بیان می‌کند که امیرالمومنین(ع) در فراق یارانش گریه می‌کنند، چراکه امام علی (ع)، 30 هزار نفر، مانند عمار و مالک‌ اشتر را از دست می‌دهند.

برقراری تاکید کرد: خصوصیت شهدا این بود که به رهبرشان اعتماد داشتند و ولایت‌مدار بودند. ولایت‌مدار بودن مهمتر از مقلد ولی‌فقیه بودن است و امروز اجازه نخواهیم داد که غربت ولایت صورت گیرد.

برقراری خاطرنشان کرد: وفاداری ملت ایران نگذاشته است دوران غربت ولایت فقیه فرا رسد و حماسه 9 دی را ولایت‌مداران و عاشقان ولایت خلق کردند.

برقراری اظهار کرد: امروز مداحان اهل بیت(ع) مجالس معنوی را به مجلس شهدا و سیدالشهدا(ع) وصل کرده و حلقه واسط و اتصال معنوی جامعه هستند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول