اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد یک پدیده خانمان سوز است اظهار داشت: مواد مخدر از جمله موادی است که به صورت بین‌المللی و در قالب یک شبکه بین‌المللی قاچاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های منسجم و سازمان یافته و در هم تنیده که با مدیریت قوی مواد مخدر را در سطح جهان قاچاق می‌کنند، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها و گردانندگان آنها به دنبال منافع خود هستند و انسانیت برای آنها معنا ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه قبل از اشغال افغانستان به دست آمریکا فقط 200 تن مواد مخدر در این کشور تولید می‌شد، اضافه کرد: امروز با حمایت آمریکا میزان تولید آنها به بیش از 8 هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با تولید مواد مخدر بوده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 3 هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشورمان به شهادت رسیده‌اند.

رئوفی‌نژاد جلوگیری از مبارزات کشور را علت اصلی تبدیل ترکیبات مواد مخدر سنتی به صنعتی توسط دشمنان دانست و تصریح کرد: در مواد صنعتی امکان درمان وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه سیاسی حاکم بر فضای اعتیادآور سنتی و صنعتی اظهار داشت: تولیدکنندگان مواد مخدر با برنامه‌های خود درمان را نیز در بخش مواد مخدر صنعتی غیرممکن کرده‌اند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تجارت مواد مخدر در برخی از کشورها از تجارت سایر کالاها بالاتر است، اضافه کرد: تولیدکنندگان مواد مخدر برای رسیدن به اهداف و منافع خود تلفات وارد شده به گروه را نیز می‌پذیرند.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با مواد مخدر دائم در حال پرداخت هزینه هستیم، تصریح کرد: بیشترین هزینه‌های مادی و معنوی در مقابله و پیشگیری و درمان اعتیاد را صرف کرده‌ایم که این نشان از انسانیت و وجدان بیدار ما است.

رئوفی‌نژاد با بیان به اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن اقدامات زیادی در استان زنجان و کشور صورت گرفته است، ادامه داد: جدیت و باور مسئولان در این زمینه از اهمیت زیاد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از معتادان، نوع مواد مصرفی آنها  و پر خطر بودن یا تفننی بودن آنها در دست نیست، اضافه کرد: آمار ما در حد مراجعه افراد به مراکز است.

استاندار زنجان به جمع‌آوری اطلاعات مناسب و به صورت نسبی از معتادان تاکید کرد و افزود: افراد پرخطر باید جمع‌آوری شده و در اردوگاه‌ها و کمپ‌ها نگهداری شوند.

وی به تعیین تکلیف وضعیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: باید به عملکرد مراکز مجوزدار نیز نظارت شود.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید از توان و ظرفیت مردم در مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد استفاده شود، ادامه داد: در این زمینه از خیران نیز می‌توان کمک گرفت.

وی با اشاره به اینکه با نظارت بر کار NGOها از ظرفیت آنها استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه NAها شبکه‌های جهانی محسوب می‌شوند اگر بر عملکرد این مراکز نظارت نشود آثار مخرب خود را از لحاظ سیاسی و فرهنگی در جامعه ما می‌گذارند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هدف NGOها ترویج فرهنگ مبتذل خود در جامعه ما است، افزود: آنها یک شبکه گسترده فعال فرهنگی را در کشور از طریق معتادانی که از نظر فکری به آنها وابسته شده‌اند را ترویج می‌کنند.

وی یادآور شد: تعدادی از NGOها به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کنند و تعدادی نیز مرکزیت دارند اما در مجموع ریشه فعالیت آنها از اهداف سیاسی آنها نشات می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول