اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

آغاز موج جدیدی از مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از آغاز موج جدید و جدی‌تری از پیش‌گیری و مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان خبر داد و گفت: این مبارزه یک حرکت جمعی است و همه در آن سهیم و فراتر از آن مسئول هستند.

آغاز موج جدیدی از مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان اظهار داشت: باید با بکارگیری قابلیت‌های تمام ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها موج جدید و جدی‌تری را از پیش‌گیری و مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان آغاز کنیم.

وی افزود: این مبارزه یک حرکت جمعی است و همه در آن سهیم و فراتر از آن مسئول هستند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید با یک حرکت هماهنگ و منسجم تمام مجموعه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای، عملیاتی، اطلاعاتی، پشتیبانی و حتی سازمان‌هایی هم‌چون بنادر و کشتیرانی، آب و برق و همه ادارات در قالب یک برنامه کارشناسانه و تدوین شده این معضل را از این استان حذف کرد.

عزیزی ادامه داد: ما باید بپذیریم که هدف ما مبارزه است و اگر اصل مبارزه به مصالحه و مسامحه تبدیل شود مسلماً به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این مبارزه، تعارف و مصالحه نداریم، بیان داشت: در جایی که دشمن با تمام توان خود قصد از بین بردن جوانان سرزمین ما را دارد پس باید قاطعانه و هوشمندانه حرکت کنیم و تعارفات و مصالحه را کنار بگذاریم.

وی، شناخت چالش‌های رو به ‌رو را بسیار حساس و مهم دانست و ابراز داشت: اگر چالش‌ها را نشناسیم مانند گروه عملیاتی بسیار زبده‌ای می‌مانیم که همه تجهیزات و امکانات موجود را برای انهدام چندین برابر ظرفیت خود دارد اما به سادگی در دام دشمن می افتد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: باید با بکارگیری قابلیت‌های تمام ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها موج جدید و جدی‌تری را از پیش‌گیری و مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان آغاز کنیم.

وی مبارزه با معضل مواد مخدر را به دو شاخه تقسیم و اضافه کرد: شاخه نخست از افرادی تشکیل می‌شوند که نسبت به این مواد افیونی سست اراده و متمایل هستند که باید با اقدامات مختلف فرهنگی و درمانی با آنها برخورد کرد و شاخه دوم بیرونی بوده و افرادی هستند که به تولید، حمل و توزیع مواد مخدر مبادرت می ورزند و باید با آنها برخوردهای جدی، عملیاتی و قضایی صورت داد.

عزیزی هم‌چنین بر تهیه چشم‌انداز کشوری مبارزه با مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که یک نسخه واحد را نمی‌توان برای کل کشور پیچید و در این رابطه هر استان باید نسبت به شرایط جغرافیایی و فرهنگی خود نحوه و گستره مبارزه با مواد مخدر را تعیین و با بومی‌سازی چشم‌انداز کشوری حرکتی مستمر و منظم را انجام دهد.

یادآور می‌شود در این جلسه نیروی انتظامی نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را در راستای پیش‌گیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر با افزایش تقریبی 10 برابری نسبت به سال 90 ارائه کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول