اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس خبر داد

مبارزه با موادمخدر اولویت سال 1391 گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: مبارزه با موادمخدر اولویت امسال این شهرستان است.

مبارزه با موادمخدر اولویت سال 1391 گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی صبح امروز در نشست کارگروه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه مردم و نسل جوان از منابع اقتدار و پشتوانه نظام هستند اظهار داشت: باید با فعال کردن کارگروه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان برای مقابله با این تهدید دشمنان تلاش کنیم و برنامه‌های کاربردی را در این زمینه تدوین و اجرایی کنیم تا کارکرد خوبی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اقدام جدی ادارات در مبارزه با معضل موادمخدر به ویژه کاهش آسیب روان‌گردان‌ها، لازمه حفظ استقلال و اقتدار کشور را مقابله با هر هجومی از سوی دشمن دانست.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس موادمخدر را آسیب و تهدیدی از سوی دنیای استکبار با هدف ناکارآمدی نسل جوان عنوان کرد و افزود: دشمن با هدف ضربه‌ زدن به اقتدار ملت ایران این توطئه را طراحی و اجرا می‌کند.

احمدی با اشاره به تشکیل یک شورای فرعی برای انجام اقدامات اساسی برای کاهش مصرف موادمخدر تاکید کرد: مدیران باید در خصوص مبارزه با موادمخدر در حیطه دستگاه‌های خود توجیه باشند و راهکارهای فرهنگی را آماده کرده و درباره گسترش فرهنگ مشارکت سازماهای مردم نهاد در این زمینه‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه پیشنهاد داد هر اداره‌ای مخاطبان خود را برای دادن آموزش‌های لازم شناسایی و نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها اقدام کند. 

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه فضای مبارزه با موادمخدر گسترده است و دارای اشکال فرهنگی، قضایی و اجتماعی است افزود: آموزش و پرورش می‌تواند در هماهنگی جوانان تاثیرگذار برای آموزش راهکارهای فرهنگی مبارزه با موادمخدر به دیگر جوانان و نوجوانان در سطح مدارس اقدام کند و دانشگاه‌ها هم به تأسی از همین شیوه نسبت به فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با موادمخدر تلاش کنند و از ظرفیت خود جوان‌ها در این خصوص استفاده کنند.

احمدی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان، خطاب به کمیته‌های پنج‌گانه این ستاد در گنبدکاووس گفت: هر کمیته باید با همفکری اعضای زیرمجموعه خود حداکثر ظرف یک هفته نسبت به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه اقدام کند.

وی تشکیل حلقه‌های گفت‌وگو و بررسی مستمر تاثیرات موادمخدر برای افراد و همچنین نصب عکس و پوستر در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را از راه‌های توجه دادن مردم به اثرات سوء مواد مخدر برشمرد.

این مسئول بر ارائه مصادیق اعتیاد در سطح شهرستان تاکید کرد و خواستار ارائه آمار دقیق در خصوص مصرف موادمخدر در شهرستان شد و ابراز داشت: تاسیس اردوگاه توسکستان در استان در درمان معتادان بسیار حیاتی است.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس استفاده از ظرفیت مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه مهم دانست و بر پاکسازی مناطق آلوده تاکید کرد و متذکر شد: انتظامی، بهزیستی، بهداشت و درمان و دستگاه قضایی از ارکان کارگروه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان هستند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول