اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان:

مبارزه با قاچاق مهم‌ترین کمک قوه قضاییه به صنعت است

خبرگزاری فارس: عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان گفت: مبارزه با قاچاق کالا مهم‌ترین کمک قوه قضاییه به صنعت کشور محسوب می‌شود.

مبارزه با قاچاق مهم‌ترین کمک قوه قضاییه به صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی ظهر امروز در همایش مشترک نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با مدیران دادگستری استان زنجان از تشکیل جلسات کارشناسی برای حل مشکلات خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل این جلسات مشکلات قضایی 45 واحد صنعتی حل شده است.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی در اتاق بازرگانی استان زنجان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد و افزود: این بانک اطلاعاتی آماده بهره‌برداری است.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان با اشاره به اینکه برای اتاق بازرگانی وظایف جدیدی تعریف شده است، تصریح کرد: این اتاق در صدد عمل به وظایف خود است.

وی بر مهم‌بودن وظایف بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: مسئولان هم باید به این باور برسند که بخش خصوصی برای اقتصاد کشور مهم است.

جمیلی عدم دسترسی به منابع مالی، عدم ثبات سیاست‌ها، درست نبودن زیرساخت‌ها و تورم را از جمله مشکلات بخش صنعت و تولید در ایران عنوان کرد.

وی فراهم‌نبودن زیرساخت‌های تولید برای صنعت روی را از جمله مشکلات صنعت استان زنجان عنوان کرد و گفت: صنعت روی استان توان تولید دو برابر تولید فعلی را دارد ولی به دلیل محدودیت برق این امکان فراهم نیست.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی را از جمله مشکلات عدم ثبات سیاست‌ها در بخش صنعت اعلام کرد و افزود: این مسئله موجب خارج‌شدن نقدینگی از بخش تولید و سوق آنها به سمت بخش مسکن و سکه شد که مشکلاتی را به وجود آورد.

وی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را اتفاق مثبت در اقتصاد ایران برشمرد و اضافه کرد: بخش صنعت هنوز موفق به دریافت مطالبات حاصل از اجرای این طرح از دولت نشده است.

جمیلی با اشاره به اینکه سیستم بانکی حمایت درستی از بخش صنعت کشور به عمل نمی‌آورد، اضافه کرد: در حالی که گردش مالی و تامین مواد اولیه بخش صنعت نیازمند حمایت شبکه بانکی کشور است آنها در این مورد انقباضی عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین قوانین توسط دولت کمک شایان توجهی به حل مشکلات می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان مهم‌ترین کمک قوه قضاییه به بخش صنعت را، مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: کالای قاچاق بیشترین آسیب را به صنعت و تولید می‌زند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول