اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بشرویه:

جلوگیری از قاچاق کالا مصداق حمایت از کار است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان بشرویه گفت: جلوگیری از قاچاق کالا مصداق حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

جلوگیری از قاچاق کالا مصداق حمایت از کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علیرضا زمان‌زاده صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق ارز و کالا شهرستان بشرویه اظهار داشت: با توجه به مرزهای گسترده در کشور و سوء‌استفاده بعضی افراد، بحث قاچاق کالا و ارز معضل جدی و مطرح در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تبعاتی که این جریان بر ابعاد مختلف کشور اعم از اشتغال، خروج منابع داخلی از کشور و مشکلات اقتصادی بر پیکره جامعه وارد می‌کند جلوگیری از قاچاق کالا می‌تواند در تحقق شعار امسال موثر باشد.

زمان‌زاده افزود: اقدامات و طرح‌های زیادی برای رسیدن به این هدف در حال اجرا است اما با توجه به اهمیت موضوع باز هم نیازمند توجه جدی مسئولان و دست‌اندرکاران بر امر کنترل بر ورود و خروج کالاها است.

کارشناس امور کشاورزی در جهاد کشاورزی بشرویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بحث قاچاق کود شیمیایی ورود این کالا در سطح شهرستان وجود دارد، اذعان کرد: با توجه به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و کاهش سهمیه کود شیمیایی در بشرویه و به منظور تولید محصولات بهتر نیاز به کود شیمیایی مازاد بر سهمیه وجود دارد که سودجویان به قاچاق این کالا مبادرت می‌کنند.

امین علیزاده تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده شده که قیمت محصولات کشاورزی که به صورت خرید تضمینی اعلام می‌شود با هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: در بحث یارانه کود شیمیایی قیمت سهمیه این کالا با قیمت بازار اختلاف زیادی دارد که برای متعادل‌کردن قیمت‌ها می‌طلبد تا با افزایش سهمیه شهرستان از قاچاق این کالا جلوگیری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه با اعلام اینکه بازرسی از واحدهای صنفی با همکاری نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در صورتی که تخلف عاملان قاچاق مشهود باشد پیگیری و در نهایت پس از جمع‌آوری برخورد قانونی می‌شوند.

رضا حسن‌زاده افزود: طرح شبنم نیز که نظارت و بازرسی بر بعضی از کالاها از جمله لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و مکمل‌های دارویی و غذایی را اعمال می‌کند در راستای جلوگیری از ورود کالای فاقد کد رهگیری و قاچاق است.

وی ادامه داد: با ارسال پیامک به سامانه طرح شبنم و ارسال کد رهگیری کالا درصورت عدم تأیید آن کالا به عنوان کالای قاچاق اعلام می‌شود.

حسن‌زاده نظارت بر کارت سوخت آژانس‌ها و سوخت کوره‌های آجر‌پزی را از دیگر اقدامات این اداره برای جلوگیری از ورود و خروج سوخت قاچاق عنوان کرد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول