اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از تولید ملی

فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا نهادینه شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل بر نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف تقویت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد.

فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: با مدیریت صحیح و اصولی و سازمان‌یافته در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای کاهش قاچاق کالا و ارز دقت و توجه لازم به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در کاهش میزان واردات کالاهای قاچاق تأثیر بسزایی دارد از کلیه دستگاه‌های مرتبط خواست تا با همکاری و همدلی یکدیگر و با اولویت قرار دادن سلامت جامعه در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای غیربهداشتی و داروهای حیاتی گام‌های مؤثری بردارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات پیشگیری و نظارت و کنترل را در امر مبارزه با کالاهای قاچاق مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از فرصت‌ها و با آگاهی‌ سازی مردم در مکان‌های پرتردد آموزشی و فرهنگی نسبت به جلوگیری از ورود خرید کالاهای خارجی توسط مردم جلوگیری شود.

دست‌باز از شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خواست؛ تا در خصوص طرح منطقه‌ای کردن نفت و گاز و بخش حمل و نقل راهکارهای مناسب را در راستای قاچاق سوخت بررسی و با نظارت و کنترل به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا افراد سودجو و فرصت‌طلب به توزیع سوخت در خارج از شبکه اقدام نکنند.

وی از اجرای طرح شبنم بارکد کالاها نیز در استان اردبیل خبر داد و گفت: دستگاه‌های دخیل باید اجناس و کالاهایی که به عنوان قاچاق محسوب می‌شوند با نظارت و کنترل بیشتر مورد بررسی کارشناسی قرار داده و در راستای رفع مشکلات و ابهامات در این راستا کمیته‌ای از نمایندگان صنعت و معدن و تجارت، مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی تشکیل شود تا ساماندهی مطلوبی در این خصوص صورت گیرد.

دست‌باز پدیده قاچاق را نوعی بیماری و آلودگی در جامعه و ضربه به اقتصاد عنوان کرد و افزود: مسئولان ذیربط با جدی گرفتن مبارزه با پدیده قاچاق می‌توانند از عواقب اجتماعی و آثار مخرب آن جلوگیری کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در پایان سخنان خود با بیان اینکه عدم توزیع به موقع کود شیمیایی بین کشاورزان بستر را برای قاچاق کود فراهم می‌کند تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی دقیق و اساسی در تهیه و تأمین و توزیع به موقع کود مورد نیاز کشاورزان می‌تواند زمینه را برای از بین بردن و کاهش قاچاق مهیا کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول