اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب

راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی شد

خبرگزاری فارس: با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مبارزه فرهنگی با قاچاق کالا و ارز، نشست اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس برگزار شد.

راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین زارع‌پور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس بعد از ظهر امروز در نشستی که با حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مبارزه فرهنگی با قاچاق کالا و ارز، برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل این نشست اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تحقق شعار سال جاری است که سیاستگذاری ستاد استان فارس نیز بر همین مشی استوار شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس در سال گذشته و چشم‌انداز فعالیت‌ها بیان کرد: با تغییر ذائقه مردم در عدم مصرف کالای خارجی، رفته رفته کالاهای ایرانی جایگزین کالاهای قاچاق در سبد خانواده‌ها می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس بالابردن کیفیت کالاهای ساخت داخل، بالابردن سطح تولید داخلی، پایین آوردن هزینه تولید و به دنبال آن کاهش قیمت کالاها و در نهایت ایجاد باور بین عموم مردم در مصرف کالاهای ایرانی را از لازمه‌های تحقق فرمان مقام معظم رهبری دانست.

وی حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را یک جهاد مقدس و یک انقلاب درونی دانست که باید منجر به تحولات عظیمی شود.

زارع‌پور ایجاد باور در ایجاد اشتغال از طریق مصرف کالای ایرانی، بالابردن تولید و سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت قانونی را از عوامل موثر در مهار پدیده شوم قاچاق کالا و ارز دانست و خواستار اقدامات عملی تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف به‌ویژه بخش دانشگاهی جامعه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز در این جلسه تغییر دیدگاه و ذائقه مردم را مهم و موثر دانست و خواستار ایجاد باور ترجیح مصرف کالای ایرانی به جای مصرف کالای خارجی شد.

محمد سبحانی ابراز داشت: بحث مصرف، یک مقوله ملی است که به طور مستقیم با نگرش‌های عمومی جامعه ارتباط دارد.

در این نشست علاوه بر اساتید اقتصاد و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و جمعی دیگر از مسئولان استانی و اعضای کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس حضور داشتند.

در این نشست هر یک از اساتید و مسئولان ضمن بیان نظرات و دیدگاه‌های علمی خود، راهکارهایی را برای تحقق شعار سال مطرح کردند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول