اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات شهرستان نور خبر داد

صدور پروانه آبزی‌پروری 160 تنی در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات نور، محمودآباد و آمل از صدور شش فقره پروانه تاسیس آبزی‌پروری به ظرفیت 160 تن در حوزه بلده و رویان خبر داد.

صدور پروانه آبزی‌پروری 160 تنی در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید هادی عقیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی نور اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 در حوزه شهرستان نور حدود 600 تن انواع ماهیان، گرمابی، سردآبی و صید، تولید و بهره‌برداری شود.

وی به بروز آفت علیه ماهیان دریای خزر اشاره کرد و گفت: در حوزه دریای خزر پنج کشور حاشیه این دریا در بهره‌برداری دخیل هستند که در دو سال اخیر متوجه درگیری بیماری و آفت ماهیان این دریا شدیم که در سال گذشته بیشتر ماهی سفید و امسال هم ماهی کفال درگیر بودند.

رئیس اداره شیلات نور، محمودآباد و آمل ابراز داشت: تاکنون از نتیجه پروژه‌ها علت مشخصی اعلام نشد، ولی تحقیقات در مرکز پژوهش همچنان ادامه دارد و به محض حصول نتیجه مبارزه و اطلاع رسانی می‌شود.

عقیلی افزود: اکثر ماهیان دریای خزر کوچ‌رو هستند و آلودگی‌ها نیز به‌واسطه آلودگی دریای‌خزر به دلیل ورود آب‌های آلوده به این دریاچه بزرگ جهان است که بحث تحقیقات آن در اکولوژی دریای خزر درحال انجام و اعلام نتیجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 60 قطعه از آب‌بندان‌های شهرستان استعداد پرورش ماهی را دارد اذعان داشت: در بحث پرورش ماهیان سردآبی انجام استعلام و اعلام پاسخ مراجع ذی‌صلاح زمانبر است و شرایط خاص خود را دارد، اما در بحث ماهیان گرم آبی که محل پرورش آنها آب‌بندان‌ها است نیاز به استعلام نیست و مراحل آن سهل‌تر است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول