اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دنا:

ولایی بودن از ویژگی‌های سپاه پاسداران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان دنا گفت: ولایی بودن و اعتقاد و التزام سپاه به ولایت از ویژگی‌های سپاه پاسداران است.

ولایی بودن از ویژگی‌های سپاه پاسداران است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام علی غفاریان امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر سی‌سخت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در سوره شورا آمده که خداوند می‌فرماید "ای پیامبر به امت خود بگو من هیچ مزدی از شما نمی‌خواهم و مزد من مؤدت و محبت به اهل بیت (ع) است."

وی افزود: این محبت یا غریزی است که میان انسان و حیوان مشترک است یا اختیاری است که با اراده انسان و با عقل و اندیشه بوده که انسان با عقل و اندیشه به اولیاء و پیامبران و امامان مؤدت و ارادت دارد.

غفاریان یادآور شد: خداوند پیامبر(ص) را رحمت للعالمین خواند و او را به اسرار نمایان ساخت و امام صادق (ع) هدف از خلقت را شناخت و آگاهی انسان‌ها به خدا و هدف از این شناخت و آگاهی را رسیدن به قرب الهی دانست.

خطیب موقت جمعه دنا ادامه داد: دلیل گمراهی بعضی از جوامع عدم شناخت نسبت به امام است و هر کس خودش را و امام خود را بشناسد؛ خدا را خواهد شناخت.

غفاریان تصریح کرد: کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند افرادی هستند که در زبان با ائمه هستند اما در عمل مخالف محبت اهل بیت (ع) هستند.

وی عنوان کرد: روز سوم شعبان روز پاسداری از حق و حقیقت و پیروی از آقا امام حسین (ع) بزرگ پاسداری است که با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

غفاریان با بیان اینکه چنین روزی به‌عنوان روز پاسدار نامگذاری شده، گفت: این روز وظیفه‌ای سنگین بر دوش پاسداران می‌گذارد چرا که وظیفه پاسداران تهذیب نفس بوده و همان‌طور که در جهاد با دشمن از جان خود گذشتند و دشمن را بیرون راندند، تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی یکی از وظایف مهم پاسداران است.

وی افزود: سپاه پاسداران با گذشت سه دهه از انقلاب یک نهاد و ارگان دینی و مردمی برجا مانده و یکی از وظایف ذاتی خود که همان مردمی بودن است را حفظ کرده است.

غفاریان تصریح کرد: ولایی بودن و اعتقاد و التزام سپاه به ولایت از ویژگی‌های سپاه پاسداران است و روحیه ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی مهم این ارگان می‌باشد.

وی به فرا رسیدن روز جانباز اشاره و بیان کرد: جانفشانی‌های جانبازان باعث شد تا ما راحت زندگی کنیم کسانی که شاید کمتر اسمی از آنها باشد باید قدرشناس آن‌ها باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان دنا گفت: جانبازان دست و پا دادند که انقلاب و ارزش‌ها بماند و مساجد پر شود و مسئولین به مردم خدمت کنند و همچنین آموزش ایثارگری به مردم و مسئولین دادند.

انتهای پیام /ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول