اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 2 میلیارد ریال

طرح‌های مطالعاتی کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مطالعاتی برای کاهش آلودگی هوا در برخی شهرستان‌های خراسان‌رضوی ضروری است، گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها در استان در نظر گرفته شده است.

طرح‌های مطالعاتی کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی با اشاره به جمعیت رو به فزونی استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و کاشمر از جمله شهرستان‌هایی هستند که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مسافران، جمعیت بالا و وجود کارخانجات و مراکز صنعتی متعدد در معرض افزایش میزان آلاینده‌های هوا طی سال‌های آتی قرار دارند.

وی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد ریال برای انجام طرح‌های مطالعاتی برای کاهش آلودگی هوا در این شهرها خبر داد و گفت: در صدمین سفر هیئت دولت به استان، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به تامین 60 درصد از این اعتبار شده است.

صلاحی با تاکید بر لزوم تحقق این مصوبه تا سال 92 خاطرنشان کرد: 40 درصد دیگر از این مبلغ از سوی استان تامین خواهد شد.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: اختصاص 16 میلیارد ریال برای خرید هشت دستگاه سنجش آلودگی هوا و استقرار آن در شهرستان‌های قوچان، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور از دیگر مصوبات جلسه هیئت دولت در این حوزه بوده است.

صلاحی زمان‌بندی اجرای این طرح را مربوط به سال‌های 91 و 92 عنوان کرد و افزود: 40 درصد از این مبلغ توسط استان و بقیه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تامین می‌شود.

وی مشارکت عموم مردم را شرط لازم برای حفظ محیط زیست استان دانست و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از جمله تاکیدات هیئت دولت بود که برای اجرای آن اعتبار 2 میلیارد ریالی مصوب شد.

به گفته استاندار خراسان‌رضوی نسبت سهم استان و سازمان حفاظت محیط زیست برای اختصاص این اعتبار و نیز زمان اجرای این طرح نیز مشابه طرح فوق است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول