اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار سمنان:

حفظ موقعیت‌ بی‌صداقتی را در جامعه رواج داده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان، علت اصلی رواج فرهنگ بی‌صداقتی و دروغ‏گویی را در جامعه ترس از به خطر افتادن موقعیت‌ها عنوان کرد.

حفظ موقعیت‌ بی‌صداقتی را در جامعه رواج داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام محسن فاطمی‏نیا صبح امروز در نشست "اخلاق و معرفت‏شناسی" که در حسینیه ثارالله سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسانی می‏خواهد به معرفت برسد، نخستین گام و راه رسیدن به معرفت، داشتن صداقت است.

مشاور استاندار سمنان گفت: معرفت امری مطلق و نسبی بوده و برای ما آنچه مهم تلقی می‏شود، این است که چقدر نسبت به قرآن کریم معرفت و شناخت داریم و این شناخت چقدر در ما به عمل و رفتار منجر می‌شود.

وی دروغ‏گویی را از نشانه‏های بارز نداشتن صداقت عنوان کرد و افزود: با دروغ‏گویی، تعهد انسان‏ها از بین می‏رود و در جامعه کوچک‏تری مانند خانواده نیز دروغ‏گویی، بی‏اعتمادی بین اعضای خانواده را در پی دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان، منشأ بسیاری از دروغ‌ها را رسیدن به منافع مادی دانست و افزود: اگر ایمان راسخ در وجود انسان ایجاد شود، حاضر نمی‌شود برای رسیدن به سودی اندک دروغ بگوید.

فاطمی‏نیا تصریح کرد: برای اینکه جامعه‌مان را به سمت جامعه‌ای سالم و بدون دروغ سوق دهیم، باید ابتدا صداقت را در خانواده که جامعه کوچکی است، نهادینه کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان خاطرنشان کرد: این صفت ناپسند وقتی در جامعه رواج یابد، اجتماع اسلامی را فلج کرده و موجب بی‌اعتمادی افراد نسبت به یکدیگر می‌شود و این عمل زشت به تدریج برای افراد به عادت تبدیل می‌شود.

فاطمی‏نیا بیان کرد: صداقت از یک سو موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد و از سوی دیگر باعث برقراری پیوند‌ها و روابط دوستانه بر مبنای تعاملات فکری و ذهنی بین اعضای جامعه می‌شود.

وی با بیان این پرسش که آیا توانسته‏ایم رفتار و کردارمان را با صداقت رقم بزنیم، افزود: برای رسیدن به این امر باید از خودمان کار را آغاز کنیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول