اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

زینب متعلق به اخلاق الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرمشهر گفت: حضرت زینب (س) تجسم زهد، علم، عفاف، شهامت و متعلق به اخلاق الهی است.

زینب متعلق به اخلاق الهی است

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: حضرت زینب (س) تجسم زهد، علم، عفاف، شهامت و متعلق به اخلاق الهی است.

وی افزود: این بزرگوار راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم‌پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به همه یاد داد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: صبر و بردباری، علم وسیع و دانش وافر، سخنان سنجیده و منطقی او در فرصت‌های حساس توأم با آن مظلومیت و ستم‌های جانکاهی که به او وارد آمده، از او چهره یک شخصیت بی‌نظیر، رزم‌آور شجاع، جهادگر بی‌باک و سخنور توانا را در قلوب و اذهان ترسیم کرده است.

وی اضافه کرد: به غیر از انوار مقدسه چهارده معصوم (ع)، در میان خاندان رسالت و اهل بیت گرامى پیامبر اکرم(ص) افرادى بوده که در نزد خداوند داراى رتبه و منزلت رفیع و والایى هستند.

موسوی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) نیز بانویى بزرگوار از این دودمان پاک است که توسل به آن حضرت براى حل مشکلات بزرگ بسیار تجربه شده و کرامات بسیارى از آن بانوى گرامى نقل شده است.

وی با اشاره به اینکه زنان و دختران ما امروز باید این شیرزن دشت کربلا را الگوی مسیر حقیقی زندگی خود قرار دهند، گفت: حضرت زینب (س) پس از عمری دفاع از طریق حقه ولایت و امامت در 15 رجب سال 63 هجرى قمرى در ضمن سفرى که به همراه همسرش عبداللّه‌بن جعفر به شام رفته بود، وفات کرده و بدن مطهر آن بانوى بزرگوار در همان جا دفن شد.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: مزار ملکوتى آن حضرت در سوریه، اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت ایام سوگواری این بانوی بزرگ اسلام مراسم ویژه‌ای در مساجد و حسینیه‌های این منطقه با حضور مردم ولایتمدار خرمشهری برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم جوانان با حضور در این مراسم‌ و برنامه‌ها، راه و روش واقعی زندگی خود را یافته و بر حقانیت دین خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول