اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

پاسداران با هر آرایشی از سوی دشمن مقابله می‏کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود تأکید کرد: امروز پاسداران با هر آرایشی از سوی دشمن مقابله می‏کنند و قدرت رویارویی با هر جبهه‏ای را دارند.

پاسداران با هر آرایشی از سوی دشمن مقابله می‏کنند

حسین ابوترابی امروز به مناسبت هفته پاسدار در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: پاسداران در حقیقت دیده بیدار، سدّی آهنین مقابل دشمن و حافظ اندیشه‏های ناب اسلام و امام هستند.

وی اظهار داشت: میلاد امام حسین(ع) از سوی حضرت امام خمینی(ره)، روز پاسدار نامیده شد و در اندیشه این بزرگ‌مرد تاریخ، انقلاب ما ادامه انقلاب امام حسین(ع) است و از این‌رو، خود امام حسین(ع) هم پاسدار همین اندیشه است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود افزود: نحوه حفاظت از این اندیشه را خود امام حسین(ع) با عملشان بیان داشته و پاسداران در چند قرن بعد از مولایشان، دوباره تاریخ را زنده کرده‏اند.

ابوترابی ادامه داد: امام راحل این روز را به نام پاسدار خواندند و این نام‏گذاری افتخار بزرگی برای پاسداران که ادامه‏ دهندگان راه امام حسین(ع) هستند، به حساب می‏آید.

وی هم‌چنین به معنای "پاسدار" اشاره کرد و گفت: پاسدار یعنی دیده بیدار، سدّ آهنین در مقابل دشمن و حافظ اندیشه ناب اسلام و امام، چرا که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "عزیزان من از پاسداری خوب پاسداری کنید" که برداشت ما این است که باید شرایط پاسداری را در خود ایجاد کنیم تا قابلیت این شأن را داشته باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهدا نشانه بارز و مصداق پاسداری هستند، تصریح کرد: شهدای عزیز از همه موجودیت خود در راه پاسداری گذشتند و چون شمع سوختند و به جامعه حیات بخشیدند.

ابوترابی به وظایف پاسداران در زمان حاضر اشاره کرد و افزود: وظیفه پاسدار، پاسداری از انقلاب اسلامی است و برای او فرقی نمی‏کند که دشمن چه جنگی، چه حیله‏ای و چه تزویری را در چه زمانی به کار می‏گیرد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود اضافه کرد: در هر زمان، این تهدیدات به شکلی است و به همین خاطر اگر پاسدار دیده بیدار و دلیر انقلاب محسوب می‏شود، باید با هر آرایشی از سوی دشمن مقابله کند.

ابوترابی بیان داشت: نحوه هجوم دشمن در جنگ نرم، هجوم به اندیشه ماست که به لطف خدا، زوایای کار دشمن برای پاسداران روشن شده و مقابله هم مثل گذشته در حال انجام است و دشمن مثل همیشه در این نبرد نیز با شکست مواجه می‌شود.

وی با اشاره به جمله معروف امام که "کاش من هم یک پاسدار بودم"، افزود: امام عزیز بزرگ‏ترین پاسدار اسلام در قرن اخیر است، از این‌رو با عنایتی که به فرزندان خود داشتند، با این فرمایش مهر تأییدی بر عملکرد پاسداران زدند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود افزود: این جمله بزرگ‏ترین سند افتخار پاسداران است و این رابطه مراد و مریدی در دنیا و عقبی، نجات‏بخش همه پاسداران عزیز است.

ابوترابی گفت: امام خمینی(ره) در سخنان گوناگونی از سپاه تعریف و آن را تأیید کردند و مقام معظم رهبری نیز در سخنانشان با اشاره به سپاه، از عملکرد آن دفاع و این نهاد را تأیید کردند و در سخنی می‏فرمایند که "تشکیل سپاه از معجزات قرن ما بود".

وی با بیان اینکه خواسته‏های مقام معظم رهبری از سپاه همان خواسته‏های امام خمینی(ره) است، افزود: رهبری امام خامنه‏ای در طول رهبری امام خمینی(ره) است و از این‌رو، خواسته‏های ولی‌امر مسلمین، خواسته اسلام و امام راحل است که فرمودند "از پاسداری خوب پاسداری کنید".

ابوترابی اضافه کرد: پاسدار ولایت بودن مستلزم این است که فردی که می‏خواهد این مسئولیت بزرگ را بپذیرد، نظام ولایی را خوب بشناسد تا با بصیرت لازم از آن دفاع کند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود گفت: پاسدار ولایت بودن یعنی پاسداری از حریم الهی، پاسداری از ارزش‏های الهی و پاسداری از تلاش مجاهدان راه خدا در تاریخ و این مسئولیت سنگینی است که اجرای آن با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) امکان‏پذیر است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول