اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور:

هدف عروسک‌های باربی تخریب عفاف دختران است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: هدف ورود عروسک‌های باربی به ایران، تخریب عفاف و پاکدامنی دختران ایرانی است.

هدف عروسک‌های باربی تخریب عفاف دختران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید قادری مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور در همایش مهدویت با محوریت بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های آخرالزمانی که شامگاه پنجشنبه در سالن اجتماعات کوثر شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عروسک‌های باربی توسط روت هندلر و با حمایت صهیونیست ساخته شد و با هدف تخریب عفاف و پاکدامنی دختران وارد ایران شده است.

وی ادامه داد: توسعه عروسک باربی به طور پیوسته متناسب با پوشش‌های مدرن طراحی شد و سود زیادی را نصیب سازندگان این عروسک کرد.

مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور با اشاره به ممنوعیت ورود عروسک‌های باربی به ایران تصریح کرد: ورود این عروسک‌ها به ایران ممنوع است اما توجه و علاقه به این عروسک‌ها باعث افزایش قاچاق این نوع عروسک به ایران شده است.

قادری با اشاره به نوع دیگری از عروسک‌های مخرب بیان کرد: عروسک‌های برتز نوع دیگری از این نوع عروسک‌ها هستند که تولیدکننده آن فردی ایرانی به نام اسحاق لاریان در اروپا است.

این استاد دانشگاه به مقایسه سیستم آموزشی ایران با سیستم آموزشی غرب پرداخت و افزود: بازی یکی از بهترین روش‌های آموزش است و سیستم آموزشی غرب در مدارس با آگاهی نسبت به این موضوع به القای مفاهیم مورد نظر خود به کودکان می‌پردازند.

مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور درآمد بازی‌های رایانه‌ای را بیشتر از سینمای هالیوود و موسیقی پاپ دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است که بازیگران بزرگ هالیوود به کار در شرکت‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای بپردازند.

قادری هدف از بازی‌های رایانه‌ای را مدیریت غیرمحسوس سلطه‌گری دانست و عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای مخرب‌ترین عامل روانی و حتی جسمانی به تفکیک جنسیت در انسان‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و 800 عروسک محلی در ایران وجود دارد، اظهار کرد: این نوع از عروسک‌ها سنتی هستند و برای تولید عموم باید صنعتی شوند که می‌توان به عروسک‌های دارا و سارا اشاره کرد.

مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور زمان فراگیرتر شدن بازی‌های رایانه‌ای را همزمان با اینترنت و شروع بازی‌های آنلاین دانست و گفت: نوجوانان از این دوران به بعد گرایش بیشتری به بازی‌های رایانه‌ای پیدا کردند.

قادری با اشاره به تأثیر بازی‌ها در بلوغ زودرس نوجوانان بیان کرد: وجود عنصر شهوانی در بازی‌های اکشن روی بلوغ زودرس نوجوانان تأثیر می‌گذارد.

وی یکی دیگر از عوارض مخرب بازی‌های اکشن رایانه‌ای را شب‌ادراری کودکان بیان کرد و افزود: به علت وجود عنصر‌های وحشت در بازی‌های اکشن کودکان دچار شب‌ادراری می‌شوند.

قادری اعلام کرد: در کشورهای غربی از هشت سال گذشته کلینیک‌های ترک بازی‌های رایانه‌ای دایر شده است.

مدیر مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کشور تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای موجب می‌شود افرادی که به این نوع بازی‌ها گرایش دارند در اصطلاح روانشناسی چند شخصیتی ‌شوند.

قادری پیرامون تولید سیگار در جهان تصریح کرد: تولیدکنندگان سیگار در جهان با آگاهی نسبت به ضرر سیگار برای انسان‌ها و فقط برای کسب سود دست به تولید این مواد می‌زنند.

قادری در خاتمه به دلیل گرایش ایرانیان به بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد و یادآور شد: خانواده‌ها استفاده فرزندانشان از این نوع بازی‌ها را در محیط پیرامون آنها کنترل کنند تا از آسیب‌های این نوع بازی‌ها در امان بمانند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول