اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

عدم برنامه‌ریزی در رشد جنوب کرمان مشهود است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: نمود فقدان برنامه‌ریزی را می‌توان در رشد نامتوازن منطقه جنوب کرمان مشاهده کرد.

عدم برنامه‌ریزی در رشد جنوب کرمان مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی در این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم، این کمیته بتواند بر مبنای استعدادها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان برنامه لازم را تدوین و آینده‌ای خوب برای مردم این شهرستان ترسیم کند.

وی برنامه‌ریزی را پیش‌‌بینی آینده خواند و افزود: با برنامه‌ریزی می‌توانیم، مکانیزمی که مد نظر ما قرار دارد در تمام عرصه‌‌های اقتصادی، عمرانی و ... برای آینده جامعه طراحی کنیم.

عارفی تصریح کرد: باید متناسب با شرایط، توانمندی‌ها و قابلیت‌ها به صورت دقیق برنامه‌ریزی شود، رشد و توسعه همه‌جانبه منطقه در بلندمدت حاصل می‌شود.

وی ابراز داشت: نمود فقدان برنامه‌ریزی را می‌توان در رشد نامتوازن منطقه جنوب کرمان مشاهده کرد.

عارفی منطقه جنوب کرمان را قطب کشاورزی ایران دانست و بیان داشت: در بعد تولید دستگاه متولی با برنامه‌ریزی به موفقیت دست یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اما در بعد تجارت، فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برنامه‌ریزی نادرست موجب شده است تا به موفقیت نرسیم.

عارفی عنوان کرد: محصول این فرآیند انبار شدن تولیدات کشاورزی است که این امر نتیجه فقدان برنامه‌ریزی در 20 سال گذشته است.

وی اذعان داشت: منطقه‌ای که جزو چهار گلخانه عالم بوده است، اکنون به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح دارای مشکلات عدیده‌ای در این بخش است.

عارفی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه کشاورزی رشد متوازنی را شاهد بودیم، امروز برخی از مشکلات در بخش توزیع و فروش محصولات وجود نداشت.

وی اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی باید با نگاه جامع تمام جوانب را در نظر بگیرد تا به صورت همزمان در تمام عرصه‌ها پیشرفت داشته باشد.

عارفی تصریح کرد: در حالی که می‌دانیم، منابع طبیعی محدود هستند در دشت جیرفت که امروز تبدیل به هفت شهرستان شده است، میلیاردها مترمکعب آب استحصال می‌شود.

وی افزود: نتیجه این امر افزایش غلظت آب و در نتیجه ایجاد خطر بزرگ برای این منطقه است که در نتیجه سوء تدبیر مسئولان در گذشته حاصل شده است.

عارفی با اشاره به وجود 235 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در جنوب کرمان عنوان کرد: از این تعداد تنها از 35 هزار هکتار آن برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار برنامه‌ریزی شده که باید این موضوع در گذشته بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه شهرستان یک نگاه بلندمدت داشته باشند.

عارفی با هشدار خطر جدی نسبت به پیشروی کویر در منطقه جنوب کرمان بیان داشت: پیشروی کویر به معنای از بین رفتن این گلخانه طبیعی عالم است.

وی با تأکید بر اینکه پخش کردن منابع و زخمی کردن کارها نفع و فایده‌ای ندارد، ابراز داشت: دیرتر به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها موجب ایجاد تورم در حوزه اقتصاد می‌شود.

عارفی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام (ص) که فرمودند «من از فقر امت خود ناراحت نیستم، بلکه نگران سوء تدبیر آنها هستم»، خاطرنشان کرد: برخی سوء تدبیرها موجب ایجاد مشکلات زیادی در بلندمدت می‌شود.

وی با تأکید بر اولویت‌بندی پروژه‌ها اظهار داشت: ساماندهی جاده غیراستاندارد بلوک از طرف شهرستان جیرفت به شهرستان فاریاب که قتلگاه مردم شده است، یک ضرورت است که باید توسط فرمانداری‌ها با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول