اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

برنامه‌ریزی‌های زیربنایی باید 20 ساله باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: برنامه‌ریزی‌های زیربنایی باید 20 ساله باشد.

برنامه‌ریزی‌های زیربنایی باید 20 ساله باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالوحید فیاضی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی شهدای تیرکده شهرستان نور بیان داشت: افزایش ساخت و ساز و جمعیت خدمات‌رسانی را مشکل‌تر کرده و این امر در خدمات‌رسانی و تامین آب به مراتب سخت‌تر است.

وی اظهار داشت: تامین آب سال‌های گذشته کفایت جمعیت فعلی را نمی‌کند و از طرفی هم پروژه‌های مسکن مهر و جمعیت شناور هم نیاز به تامین آب دارد، بنابراین خدمات در بخش آبرسانی نیاز به بهبود دارد.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا 20 سال آینده قطعا فضای مسکونی و جمعیت چندبرابر خواهد شد و باید از هم‌اکنون و در سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی‌ها حداقل برای 20 سال آینده صورت پذیرد.

فیاضی افزود: این خدمات قطعا رضایت مردم را به دنبال دارد و رضایت مردم نیز حمایت پروردگار را دربر خواهد داشت.

* گاهی آب روستاهای نور با تانکر تامین می‌شود

 

 

فرماندار نور نیز در این مراسم با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در شهرستان نور و روستاهای منطقه اظهار داشت: در برخی از روستاها از جمله تاشکو، کاسگر محله، تیرکده و...به ویژه در فصل تابستان با کمبود شدید آب مواجه هستند و گاهی هم با تانکر تامین می‌شود.

عبدالقدیر مشایخی اظهار داشت: حفر چاه ضروری است، اما تجهیز و نگهداری ضروری‌تر است زیرا برخی از چاه‌ها پس از مدتی از حفر قابلیت بهره‌برداری را ندارند و به دلیل تغییر رنگ، بو و کیفیت قابل استفاده نیست.

به گزارش فارس، کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی شهدای تیرکده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زمینی به مساحت 477 متر مربع برگزار شد و قرار است آب آشامیدنی پنج روستا با جمعیت یک‌هزار و 350 خانوار را تامین کند.

این پروژه نیاز به 11 کیلومتر خط انتقال و شبکه دارد و چاه عمیق حفر شده 23 لیتر در ثانیه آبدهی دارد که اعتبار آن به مبلغ 5 هزار میلیون ریال از محل تملک دارایی‌ها، ماده 180 و ردیف‌های پیش‌بینی هزینه‌ها تامین شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول