اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ خودباوری در حوزه اخلاق

جشنواره "جوانان الگوی ری" برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جشنواره "جوانان الگوی ری" با هدف ترویج فرهنگ خودباوری در حوزه اخلاق، همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود.

جشنواره "جوانان الگوی ری" برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جشنواره "جوانان الگوی ری" با هدف ترویج فرهنگ خودباوری در حوزه اخلاق، همزمان با ایام شعبان و با مشارکت نهادهای فرهنگی ری به همت فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره "جوانان الگوی ری" ساعتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت تشویق و تجلیل از افراد، این برنامه با هدف ترغیب، ایجاد زمینه و عزم لازم برای پیشرفت بیشتر در افراد نمونه، الگوسازی صحیح برای سایر جوانان شهرری و  ارزش‌گذاری و برجسته کردن خصائص و ارزش‌های والای اخلاقی برگزار می‌شود.

سید رضا موسوی اظهار داشت: این مراسم به همت فرهنگسرای ولاء و با مشارکت شهرداری منطقه 20، امور مساجد شهرستان ری، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، اداره بهزیستی شهرستان ری و اتحادیه اصناف شهرری در سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش جوانان الگوی ری با محوریت شناسایی و تجلیل از جوانان نمونه منطقه 20 برگزار می‌شود، افزود: در زمینه انتخاب جوانان نمونه، سیاست‌ها و رویکردهای متنوع و مختلفی را می‌توان اتخاذ کرد، که رویکرد رایج و متداول هم، انتخاب نفرات برتر، مدال‌آوران و افراد شاخص در هر یک از رشته‌ها و زمینه‌ها است، در سال‌های گذشته نیز برنامه مشابهی با عنوان «شباب معروف ری» با این رویکرد اجرا شده است.

موسوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع اخلاق اسلامی گفت: شاخص اصلی در انتخاب جوانان نمونه، پایبندی عملی به اخلاق اسلامی همراه با تلاش در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... است که این انتخاب از طریق شبکه منسجم نخبگان و فعالان فرهنگی ری شامل افراد برجسته و شاخص، ائمه جماعات و روحانیون مساجد، شورایاری‌های محلات، مدیران و مربیان فرهنگی، مدیران هیئت‌ها و ... صورت می‌گیرد.

دبیر جشنواره جوانان الگوی ری تاکید کرد: با توجه به انتخاب جوانان نمونه منطقه و پایبندی عملی آنها به اخلاق اسلامی و تلاش در عرصه‌های مختلف، لازم است از نظرات و پیشنهادات شبکه نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه در انتخاب جوانان نمونه در عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، کسب و کار، علمی، ادبی و هنری و قرآنی بهره‌مند شد.

وی یادآور شد: از 27 خرداد ماه تا اول تیر ماه زمان اعلام فراخوان در تمام مساجد شهرری بوده و پس از این زمان تمام فرم‌ها در دبیرخانه همایش تجمیع شده و به تفکیک عرصه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود و داوری اولیه توسط مسئولان کمیته‌ها صورت می‌گیرد تا پس از مطالعه و بررسی‌های مختلف، تعداد مشخصی از معرفی‌نامه‌ها به مرحله داوری نهایی، راه پیدا کنند.

موسوی به داوری نهایی این برنامه اشاره کرد و افزود: در مرحله داوری نهایی کمیته‌ای تخصصی متشکل از حجت الاسلام و المسلمین تقدیری مسئول حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام و المسلمین اصغری مسئول امور مساجد شهرستان ری و حبیب‌الله غفوری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 20 صورت می‌گیرد تا جوانان نمونه اخلاق‌مدار در عرصه‌های مختلف مشخص شوند.

وی دبیر جشنواره جوانان الگوی ری در پایان تاکید کرد: طی مراسم اختتامیه برگزیدگان در روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان از جوانان نمونه تجلیل و لوح نمونه اخلاق ری به رسم یادبود اهدا و از آنها قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول