اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی:

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها راه‌ حل مشکلات جوانان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: مهم‌ترین راه ‌حل مشکلات جوانان در حوزه اوقات فراغت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی سازمان‌های مردم‌نهاد است.

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها راه‌ حل مشکلات جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید ابراهیمی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش سمن‌ها در بهبود وضعیت رفاهی مردم اظهار داشت: این نهادها با هدف کاستن از دخالت دستگاه‌های دولتی در امورات روزمره زندگی مردم تشکیل شده و استفاده از آنها می‌تواند موجب برگزاری بهتر برنامه‌های اوقات فراغت شود.

وی افزود: متاسفانه پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان، سمن‌ها در تمام زمینه‌های فعالیتی دچار رکود شده‌اند که این امر در آینده عواقب زیانباری را بر جای خواهد گذاشت، بنابراین باید چاره‌ای برای این مشکل اندیشید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته مرکزی نظارت بر سمن‌های استانی می‌تواند موجب بهبود وضعیت این نهادها شود چراکه در این کمیته مشکلات سمن‌ها مطرح و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات سمن‌ها در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نتایج این انتخابات تا پایان هفته جاری اعلام و بنابراین کمیته استانی نظارت بر سمن‌ها تشکیل می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت مدیریت محله‌محور اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در اجرای طرح‌هایی همانند اوقات فراغت اجرای طرح مدیریت محله‌محور است به گونه‌ای که برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف توسط اهالی محله و با نظارت مسئولان شهری انجام می‌شود.

ابراهیمی همکاری ادارات برای اجرای این طرح در استان را خواستار شد و بیان کرد: در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح می‌توان شاهد بهبود وضعیت اجرای برنامه‌های مختلف در سطح شهرستانی و استانی بود چراکه مردم هر محله آشنایی بیشتری با مسائل مربوط به حوزه خود دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی، در پایان گفت: نباید کارکردهای مسئولان اجباری برای حضور جوانان در صحنه‌های مختلف باشد بلکه باید راه‌حلی برای جذب جوانان به صحنه‌های مسئولیتی یافت تا از این طریق آینده روشنی برای پیشرفت‌ جامعه ترسیم کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول