اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش 34ساعته امدادگران هلال‌احمر مهریز صورت گرفت

انتقال جسد جوان منشادی از ارتفاعات صعب‌العبور آدروشک به پایین

خبرگزاری فارس: جسد جوان شکارچی که اصالتا اهل روستای منشاد و ساکن یزد بود بالاخره پس از 34 ساعت تلاش نفس‌گیر از ارتفاعات صعب‌العبور آدروشک به پایین انتقال داده شد.

انتقال جسد جوان منشادی از ارتفاعات صعب‌العبور آدروشک به پایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر مهریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهریز اظهار داشت: ساعت 13 و 30 دقیقه دوشنبه 29 خرداد 91 از طریق آتش‌نشانی به پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر شهرستان اطلاع دادند که یک نفر در کوه‌های آدروشک با مشکل شکستگی پا مواجه شده و از آنجا که اطلاعات ارائه شده از سوی آتش نشانی کامل نبود، برای انجام عملیات نجات و بررسی شرایط منطقه و وضعیت شخص حادثه دیده به همراه علیرضا جهازی مسئول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر مهریز، یکی از پزشکان داوطلب، یکی از نجاتگران کادر جمعیت هلال‌احمر و دو نفر از اعضای تیم کوهنوردی شهرستان مهریز در محل حادثه حاضر شدیم.

محمدرضا دهقانی‌زاده افزود: پس از برقراری تماس تلفنی با همراه شخص حادثه دیده مشخص شد، شخص حادثه دیده جوانی است که حدود ساعت 10 صبح از مکانی زیر قله میل فرنگی آدروشک در ارتفاع حدود 3400 متری از سطح دریا در دره‌ای سقوط کرده است.

وی بیان کرد: در نخستین فرصت، اعضای تیم جستجو و نجات در کوهستان از مهریز و یزد با تجهیزات نجات و امکانات پشتیبانی برای نجات جان مصدوم وارد عمل شدند سپس به وسیله تلفن همراه با همراهی شخص گرفتار شده، حمایت‌های روانی صورت گرفت و به وی اطمینان داده شده که به موقع نیروهای امدادی اقدام خواهند کرد.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: ساعت 16 و 30 دقیقه تیم جستجو و نجات کوهستان متشکل از برادران سالاری و علی حمیدیان به سرپرستی دریایی جانشین معاون امداد هلال‌احمر استان یزد به اتفاق تیم کوهستان مهریز عملیات خود را برای رسیدن به محل سقوط در آغاز کردند و 3400 متر بر فراز کوه صعود کردند و با تجهیز کارگاه و تحت حمایت گروه به بالای سر جسد رسیدند.

وی گفت: بعد از رسیدن به جسد و کنترل علائم حیاتی مشخص شد که حدود چهار ساعت از مرگ مصدوم می‌گذرد و با توجه به نزدیکی شب و تاریکی، عملیات تعلیق و با ماندن پنج نفر در کنار جسد در همان شب، بقیه با همراه مصدوم و سه نفر دیگر از دوستان وی که برای کمک آمده بودند به پایین انتقال داده شدند و ساعت 5 صبح فردا مجددا عملیات آغاز شد و ساعت هفت صبح جسد بسکت شده و آماده انتقال به پایین منطقه شد و با برپایی کارگاه‌های متعدد و گذر از صخره‌ها و یخچال‌های صعب‌العبور در ارتفاع 3400 متری بالاخره ساعت 19 در محل پایین یخچال عملیات حمل با بسکت و طناب به پایان رسید و تیم سوم با تحویل گرفتن بسکت و انتقال دستی آن با کمک یک راس اسب ساعت 21 جسد را به مزرعه آدروشک رساندند و تحویل مقامات قانونی شد.

دهقانی‌زاده ضمن قدردانی از تمام اعضای گروه جستجو و نجات گفت: علی زارع، عباس زارع بیدکی و حسن مودب از کارکنان جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز و سید محمد دریایی، محمد زارع‌زاده، دهقان منشادی، محمدیاسر دشتی، علی نقدی، محمودی و علیرضا مختاری از کارکنان جمعیت استان یزد در این عملیات شرکت داشتند.

وی گفت: در این عملیات دو دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودرو پی کاپ، یک دستگاه وانت نیسان (برای حمل اسب) از سوی جمعیت هلال‌احمر اعزام و یک دستگاه آمبولانس حمل جسد از سوی شهرداری مهریز به منطقه اعزام شدند.

به گزارش فارس، سجاد دهقان منشادی روز دوشنبه 29 خردادماه در حال شکار از ارتفاعات آدروشک مهریز سقوط کرد و بر اثر جراحت زیاد و خونریزی جان خود را از دست داد.

این برای چندمین بار است که اتفاقی نظیر این حادثه در منطقه آدروشک رخ داده است.

نظیر این حادثه دقیقاً در چنین روزی در سال 1388 یعنی به وقوع پیوسته بود که در آن حادثه یکی از کوهنوردان گروه کوهنوردی شهرستان یزد به نام حسین قطب‌الدینی که برای صعود به قله میل فرنگی آدروشک مهریز اقدام کرده بود، دچار حادثه سقوط از کوه شد و جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول