اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان خبر داد

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارهای لاهیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از آغاز مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در سطح 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارهای لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، علی امیری‌میکال ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به کنترل بیولوژیک مزارع شالیزاری لاهیجان اظهار کرد: در سال جاری عملیات کنترل بیولوژیک علیه آفت کرم ساقه خوار برنج در سطح دو هزار هکتار از شالیزارهای لاهیجان در دست اجرا است.

وی، افزود: در این راستا رها سازی زنبور تریکوگراما علیه نسل نخست آفت آغاز شده و دیگر مراحل رهاسازی زنبور طبق دستورالعمل‌های صادره در زمان مقرر به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان، هدف از اجرای طرح مذکور را کاهش مصرف انواع سموم حشره‌کش، تولید محصول سالم، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیر زمینی، کاهش هزینه تولید و ... عنوان کرد.

به گفته وی، در سال زراعی جاری طبق قرارداد با درمانگاه گیاه‌پزشکی رویان و با بهره‌گیری از 10 کارشناس بخش خصوصی، طرح شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی و هدایت عملیات کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز به روش تلفیقی در سطح سه هزار و 200 هکتار از اراضی لاهیجان در حال اجرا است.

امیری‌میکال، مهم‌ترین اهداف این طرح را، هدایت و جلب مشارکت بهره‌برداران، انجام به موقع و بهینه عملیات در قالب دستورالعمل‌های صادره ذکر کرد.

وی با بیان اینکه طرح شبکه مراقبت در 10 روستای لاهیجان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: سه هزار و 384 بهره‌بردار برنج‌کار زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان در ادامه از راه‌اندازی یک واحد جوجه‌کشی بوقلمون به ظرفیت 56 هزار قطعه در هر دوره 28 روزه خبر داد و یادآور شد: این واحد با استفاده از تسهیلات اداره تعاون و آورده شخصی بخش خصوصی احداث شده و آمادگی فروش جوجه بوقلمون به متقاضیان شهرستانی و استانی و نیز در سطح ملی را دارد.

وی با اشاره به اینکه لاهیجان دارای 25 واحد مرغداری است، خاطرنشان کرد: تعداد 5 واحد مرغداری با استفاده از تسهیلات طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت فعالیت می‌کنند و چندین واحد تولیدی دیگر نیز در شرف دریافت تسهیلات هستند.

به گفته امیری‌میکال، از تعداد 25 واحد مرغداری مذکور در هر دور 45 روزه با ظرفیت کل 400 هزار قطعه به طور متوسط یک میلیون کیلوگرم گوشت سفید از این واحدها در سطح شهرستان و استان و دیگر نقاط کشور توزیع می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول