اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

توزیع 130 هزار عدد کارت تریکو در شالیزارهای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از توزیع بالغ بر 130 هزار عدد کارت تریکو حاوی زنبور تریکو گراما برای مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

توزیع 130 هزار عدد کارت تریکو در شالیزارهای صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، نعمت قاسمی عصر امروز در جریان بازدید از شالیزارهای مناطق روستایی این شهرستان با اشاره به وضعیت شالیزارهای صومعه‌سرا، اظهار کرد: شالیزارهای صومعه‌سرا با توجه به تلاش خوب کشاورزان و وضعیت جوی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی از آغاز اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارهای صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این طرح در سه مرحله و با استفاده از کارت‌های تریکو اجرا می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه هم‌اکنون مرحله نخست اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار در شالیزارهای این شهرستان در حال انجام است، تصریح کرد: مرحله نخست این طرح در یک‌هزار و 300 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا به اجرا در آمده است.

وی درباره اهداف اجرای طرح مذکور، متذکر شد: طرح مبارزه بیولوژیکی کرم ساقه‌خوار برنج با هدف حمایت از کشاورزان برای کاهش هزینه‌های برنج‌کاری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام می‌شود.

به گفته قاسمی، طرح مبارزه بیولوژیکی کرم ساقه‌خوار یکی از مهم‌ترین طرح‌های مبارزه‌ای در راستای کاهش آفات محصول است که باید به صورت الزامی در تمام شالیزارها به مرحله اجرا درآید.

وی، به افزایش 12 درصدی استقبال کشاورزان از مرحله نخست اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای مرحله نخست طرح مذکور بالغ بر 130 هزار کارت تریکو حاوی زنبور تریکو گراما در شالیزارها نصب و رهاسازی شده است.

قاسمی، رسیدن به توسعه در حوزه کشاورزی پایدار، حفظ مسایل زیست‌محیطی، تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم کشاورزی را از دیگر مزایای استفاده از کارت‌های تریکو عنوان کرد و افزود: احیای روش‌های بیولوژیک مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و کشاورزی در صنعت کشاورزی مدرن امری الزامی ‌است.

وی، با تصریح بر اینکه طرح مبارزه بیولوژیک از طرح‌های مورد پذیرش و کاربردی در بین شالیکاران است، خاطرنشان کرد: این طرح با بهره‌گیری از عوامل و فرآورده‌های طبیعی و زنده برای از بین بردن آفات نباتات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول