اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرقد منور امام‌زاده حسین طبس غبارروبی شد

امام‌زاده حسین(ع) طبس مطاف زوار امام هشتم

خبرگزاری فارس: یکی از قبور متبرک که همه ساله مطاف صدها هزار زائر امام هشتم(ع) بوده و روح و جان عاشقان خسته را صفا می‌بخشد، بارگاه حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) در شهر طبس است.

امام‌زاده حسین(ع) طبس مطاف زوار امام هشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عصر امروز نخستین آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع) در سال جدید، در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، ضریح مطهر حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) با گلاب ناب شست‌وشو و وجوه جمع‌آوری شده به حساب مربوطه واریز شد.

در ادامه مراسم مداحان اهل‌بیت(ع) با مدیحه‌سرایی، شرکت‌کنندگان را مستفیض کردند که در پایان از شرکت‌کنندگان پذیرایی و نبات متبرک به آنها اهداء شد.

در آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع)، امام جمعه موقت طبس، مسئول دفتر امام جمعه طبس، مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و جمعی از روحانیان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان، و سایر اقشار مردم طبس حضور داشتند.

وجود مشاهد مقدسه و مقابر متبرکه فرزندان نبی مکرم اسلام در جای جای میهن اسلامی نه ‌تنها قبله‌گاه عاشقان و شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است، بلکه در آن سوی مرزها و در اقصی نقاط جهان نیز ملجأ و امید صدها میلیون مسلمان و رهرو پیامبر گرامی اسلام و دوستداران فرزندان عزیز آن بزرگوار است.

یکی از این قبور متبرک که همه ساله مطاف صدها هزار زائر و مهمان امام هشتم(ع) است و روح و جان عاشقان خسته را صفا می‌بخشد، حرم شریف و بارگاه حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی هشتمین پیشوای شیعیان جهان در شهر طبس است.

پس از وقوع حادثه زلزله سال 1357 در طبس و تخریب کامل آرامگاه فرزند موسی‌ بن جعفر(ع)، براساس فرمان حضرت امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی بازسازی این بارگاه منور را در دستور کار خویش قرار داده و در سال 1363 بقعه مرکزی حرم مطهر را بازسازی و به متولیان محلی تحویل داد.

اما از آنجایی که امکان بازسازی کامل این امام‌زاده به ‌وسیله متولیان محلی امکان‌پذیر نبود، حضرت آیت‌الله واعظ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به خواسته و تقاضای مصرّانه ائمه جمعه و جماعات مبنی بر تداوم و استمرار کار بازسازی مرقد شریف امام‌زاده حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع) و آرامگاه مجاهد شهید آیت‌الله مدرس(ره) به‌ وسیله آستان قدس رضوی از پیشگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کردند تا در صورت مصلحت مقرر کنند مسئولیت و اداره امور این دو مجموعه با تمام موقوفات، رقبات و متعلقات آن به آستان قدس رضوی تفویض شود که در پاسخ به این درخواست طی حکمی در تاریخ 4 تیر 1373 تولیت این دو مکان مقدس به آیت‌الله واعظ‌طبسی تفویض شد.

آستان قدس رضوی براساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت حفظ و آبادانی بقعه مبارکه حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) را عهده‌دار شده، تعظیم و تکریم بارگاه آن بزرگوار را از جمله شعائر اسلامی دانسته و شکوه بخشیدن به بارگاه قدسی و فراهم کردن فضاهای مناسب زیارتی و عبادتی برای این مکان مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

از 26 اسفند سال 1390 تا 13 فروردین سال 1391 بیش از 500 هزار نفر زائر و مسافر که از اقصی نقاط کشور از طریق شهرستان طبس به آستان‌بوسی حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) می‌رفتند، مرقد مطهر حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) را زیارت کردند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول