اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

امکان بازدید زائران از ضریح در حال ساخت امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: مسافران و زائران می‌توانند از دوم تا 12 فروردین ماه سال آینده از ضریح در حال ساخت امام حسین (ع) بازدید کنند.

امکان بازدید زائران از ضریح در حال ساخت امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالسعید حقیقی‌مقدم در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائران استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 30 هزار جلد کتاب توسط دستگاه‌های فرهنگی قم و در موضوعات مختلف به عنوان هدیه در اختیار زائران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در ایام نوروز گفت: بازدید از ضریح در حال ساخت امام حسین (ع) از جمله این فعالیت‌هاست و عموم مردم می‌توانند از دوم تا 12 فروردین ماه با مراجعه به کارگاه ساخت ضریح واقع در مدرسه معصومیه نسبت به بازدید از آن اقدام کنند.

فرماندار قم از چاپ و توزیع نقشه‌های راهنما ویژه مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: شهرداری و نیروی انتظامی استان قم تلاش زیادی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و حضور موثر میدانی داشته و اقدامات آنها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه کسانی که به قم مسافرت می‌کنند نیازهای تغذیه‌ای خود را تنها از مراکز تعیین شده تهیه کنند گفت: طرح جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان در قم اجرا می‌شود.

حقیقی‌مقدم با تاکید بر تداوم نظارت بر قیمت‌ها تصریح کرد: نظارت بر این مسئله تعطیلی نداشته و در ایام نوروز نیز بازرسی‌ها ادامه می‌یابد.

رئیس کمیته هماهنگی، نظارت و ارزیابی ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به اختصاص شماره پیامک 30004828 به این امر گفت: شهروندان و زائران می‌توانند هرگونه کمبود یا مشکل را در این زمینه به وسیله پیامک به اطلاع کمیته نظارت و ارزیابی برسانند.

وی افزود: شماره تلفن 3 – 7837672 نیز آماده دریافت هرگونه انتقاد یا پیشنهاد مردم خواهد بود و این موارد به صورت روزانه پیگیری می‌شود.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه همه توان استان برای داشتن ترافیکی روان به خصوص در هسته مرکزی شهر به کار گرفته می‌شود اظهار کرد: مشکل ترافیک امری طبیعی در زمان اوج مسافرت‌ها محسوب می‌شود اما امیدواریم با گشایش موقت بخشی از پارکینگ زیرسطحی میدان امام خمینی (ره) شاهد کاهش بار ترافیکی در قم باشیم.

فرماندار قم به اعلام آمادگی همه دستگاه‌ها به منظور اسکان مسافران در ایام نوروز گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به ستاد تسهیلات زائرین، از مکان‌های مجاز نصب چادر اطلاع یابند.

وی از افزایش 33 درصدی ظرفیت آموزش و پرورش در اسکان مسافران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: ظرفیت اسکان سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها هفت درصد و ظرفیت اسکان مراکز گردشگری 14 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه در سال‌های گذشته تنها پنج بقعه متبرکه در این ایام فعال بودند گفت: در نوروز 91 بیش از 50 امامزاده و بقاع متبرکه به زائران و مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

رئیس کمیته هماهنگی، نظارت و ارزیابی ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به افزایش 10 درصدی پایگاه‌های اورژانس در قم ابراز کرد: امسال یک دستگاه اتوبوس دارای تجهیزات کامل آمبولانس نیز به ناوگان اورژانس قم افزوده شده است.

وی از افزایش 13 درصدی ظرفیت هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان قم در زمینه پذیرش مسافران خبر داد و گفت: خانه‌های استیجاری استان نیز رشد 100 درصدی داشته‌اند.

حقیقی‌مقدم خاطر نشان کرد: تیم‌های راهنمایی‌کننده مسافرین نوروزی در قم نسبت به سال‌های گذشته 85 درصد افزایش داشته‌اند ضمن اینکه این سازمان اقدام به برپایی خیمه‌های نماز در محورهای مواصلاتی کرده است که تعداد آنها نیز 50 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول