اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی امام‌زاده حسین(ع) قزوین

خبرگزاری فارس: کلنگ‌ پروژه‌های عمرانی امام‌زاده حسین(ع) قزوین ظهر امروز توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی امام‌زاده حسین(ع) قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های آستان مقدس امام‌زاده حسین(ع) قزوین با حضور حجت‌الاسلام جواد مرادی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ظهر امروز برگزار شد.

جواد مرادی در حاشیه این مراسم، پیرامون پروژه‌های اجرایی در امام‌زاده حسین(ع)، گفت: به دلیل مشکلاتی که چندین سال است برای اهالی امام‌زاده حسین (ع) به دلیل قرار گرفتن در طرح به وجود آمده است با تصمیماتی که در سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و شهرداری قزوین گرفته شد، مقرر گردید هر چه زودتر پروژه تملک اراضی و ساختمان‌های اطراف آستان شروع شود، لذا در هفته آینده شروع این عملیات تملک اراضی آغاز می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: در فاز اول طرح توسعه مقرر شده است تا ترمیم و کف‌سازی ضلع جنوبی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تا قبل از سال جدید انجام شود، لذا کف‌سازی حیاط آستان مقدس امام‌زاده حسین اولویت اول سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این رابطه  اکیپ‌های اجرایی در حال فعالیت هستند. 

این مقام مسئول ادامه داد: اعتباری که از طرف استانداری قزوین برای پروژه عمرانی آستان امام‌زاده حسین (ع) در نظر گرفته شده است بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون تومان است که بیشتر این مبلغ در اختیار شهرداری قزوین قرار داده شده ولی طبق برآورد کارشناسان مربوطه بالغ بر 20 میلیارد تومان برای پروژه‌های مذکور هزینه لازم است.

مرادی با اشاره به موضوع مرمت قبور شهدا عنوان کرد:  طبق تصمیماتی که با مشاوران طرح صورت گرفت مقرر شد که در ترمیم قبور شهدا در ضلع شرقی آستان، کمترین تخریب را داشته باشیم، لذا حداکثر 10 الی 15 سانتیمتر برای برداشت کف در نظر گرفته‌ایم که این مقدار با  یک بتن‌ریزی مطلوب به نتیجه می‌رسد.

مرادی ادامه داد: ورود ماشین آلات ساختمانی به داخل محوطه کارگاه ممنوع است و تمام عملیات با دست صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: طرح و ساخت زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی در ضلع شمالی امامزاده حسین (ع) قزوین در طرح توسعه دیده شده‌ است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ترمیم گنبد و سرداب امام‌زاده حسین(ع) قزوین به سازمان میراث فرهنگی و پروژه تملک به شهرداری قزوین سپرده شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول