اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

تعزیه بامحتوا ابزاری برای پیوند جامعه با امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تعزیه بامحتوا و دارای پیام ابزاری برای پیوند جامعه با امام حسین(ع) است.

تعزیه بامحتوا ابزاری برای پیوند جامعه با امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی سه‌شنبه شب در گردهمایی رؤسای هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان در حسینیه پنجه شاه این شهرستان اظهار داشت: نعمت اهل بیت(ع) یکی از نعمت‌های استثنایی خداوند است که نصیب بشریت و جهان و به خصوص پیروان مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان کرده است.

وی از اینکه معرفت جوامع اسلامی و حتی شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) ناقص است گفت: در حالی ما خود را عاشق، فدایی و پیش‌مرگ امام حسین(ع) می‌دانیم که هنوز اباعبدالله(ع) را نشناخته‌ایم.

امام جمعه کاشان در ادامه با تأکید بر هماهنگی رؤسا، هیئت‌ امنا و هیئت مدیره‌ هیئت‌های مذهبی کاشان با سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان برای برگزاری مراسم‌ عزاداری عنوان کرد: عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که میزان معرفت و آگاهی مردم به ویژه جوانان نسبت به کربلا و امام حسین(ع) روز به روز افزایش یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه علاوه بر ایام محرم و عاشورا، باید در بقیه ایام سال نیز جامعه‌ای حسینی باشد بیان کرد: جوانان و جامعه ما تمام وجودشان عشق حسینی است و این عشق حسینی باید در تمامی طول سال حفظ شود و با امام حسین(ع) در ارتباط باشد.

امام جمعه کاشان در ادامه به برخی آسیب‌های عزاداری نیز اشاره کرد و گفت: تعزیه با محتوا و دارای پیام به عنوان ابزاری برای وصل و پیوند جامعه به امام حسین(ع) است، اما اگر تعزیه بدون محتوا و صرف یک کار روبنایی و تشریفاتی باشد جوابگو و تأثیرگذار نیست.

نمازی در ادامه با تقدیر از مسئولان هیئت‌های مذهبی کاشان برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم و صفر، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست برای مراسم عزاداری از وعاظ و خطبایی دعوت کنند که پیام عاشورا را برای جوانان تفسیر کنند.

وی هیئتی بودن را مهم، زیبا، محبوب و مقبول عندالله دانست و گفت: هیئتی‌ها باید جایگاه و منزلت خود را بشناسند و بدانند حسینی بودن تعریف، نشانه و علامت دارد.

به گفته وی هیئت‌های عزاداری می‌توانند در ایجاد آرامش، امنیت، سلامت جامعه و به ویژه تربیت جوانان نقش مهمی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: برنامه‌های مساجد و هیئت‌ها نباید به گونه‌ای باشند که جوانان را خسته کند بلکه باید آنقدر جاذبه برای جوانان داشته باشد که بتوانند جوانان را از کوچه و خیابان جذب مساجد کنند.

نمازی در ادامه از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست در انتخاب و دعوت از سخنرانان دقت داشته باشند که سخنان برخی از خطبا و وعاظ بر خلاف راه و سیره اهل بیت(ع) و موجب اختلاف و تفرقه مسلمانان نشود.

امام جمعه کاشان، مسجد را مرکز وحدت و دوستی اهل بیت(ع) دانست و با اشاره به اینکه نباید به مقدسات اهل سنت توهین شود متذکر شد: ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی، یکی از ترفندهای استکبار جهانی و دشمنان اسلام برای جلوگیری از گسترش اسلام در جهان است.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام از شما به دلیل در اختیار داشتن مکتب اسلام به عنوان سلاح برنده و تأثیرگذار عصبانی بوده و به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان‌ هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این مراسم انتخاب شهرستان کاشان به عنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح توانمندسازی هیئت‌های مذهبی توسط ستاد بحران استان اصفهان را حائز اهمیت خواند و بر اجرای دوره‌های آموزشی ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی در سال آینده تأکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی از اختصاص زمین و اعتبار برای اجرای تعزیه خوب و بامحتوا، خبر داد و گفت: البته برخی از تعزیه‌ها دارای معایبی است و هیئت‌هایی که قصد اجرای تعزیه دارند قبل از اجرا متن تعزیه را به تأیید اداره تبلیغات اسلامی برسانند.

این مسئول در پایان هیئت‌های مذهبی را از تبلیغات و انتشار اطلاعیه برای نامزدهای انتخاباتی منع کرد و اذعان داشت: هر گونه تبلیغ توسط هیئت‌های مذهبی برای هر یک از نامزدهای انتخاباتی باعث اختلاف می‌شود. 

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول