اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

دانشگاه‌ها به اساتید بسیجی نیاز دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: فعالیت اساتید بسیجی تربیت درست و معنوی نسل جوان را به همراه داشته و دانشگاه‌ها به چنین افرادی نیاز دارند.

دانشگاه‌ها به اساتید بسیجی نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد‏‏علی زلفی‌گل صبح امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویی منطقه دو کشور اظهار کرد: طبق توصیه‌های عالمان و دانشمندان علوم دینی نظیر علامه جعفری باید از خداوند متعال قبل از درخواست نعمت‌های مادی و معنوی ظرفیت پذیرش آن نعمت را طلب کنیم زیرا تحقق این مهم سعادت انسان و پیشرفت فرد در همه ابعاد را به همراه دارد.

وی عجین بودن با قرآن را از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و افزود: قرآن متعلق به خالق انسان‌ها است لذا برنامه حیات‌بخش و متعالی خداوند برای زندگی درست افراد در این کتاب تبیین شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: امروز تمام دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که با اهانت به مقدسات و اعمال سلطه در کشورها وحدت مسلمانان را خدشه‌دار کنند و بین آحاد مختلف مردم تفرقه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه قدرت نرم قرآن بسیار زیاد است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تأسی از آیات روح‌بخش کلام وحی و تقدیم هزاران شهید در دفاع مقدس علی‌رغم تحریم، جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی دشمنان دارای قدرت نرم فوق‌العاده‌ای است و امروز در حوزه فضایی، هسته‌ای و سایر علوم جزو کشورهای قدرتمند تلقی می‌شود.

زلفی‌گل تأکید کرد: دشمنان امروز نظام جمهوری اسلامی در مناطق مختلف جهان با ابزارها و روش‌های نرم خود را به عنوان حامیان حقوق بشر و دموکراسی معرفی می‌کنند تا نفوذ خود را بر فکر و اندیشه مردم غالب کنند اما بیداری مردم و قدرت نرم ایران اسلامی موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال 2011 با دارا بودن بیش از 60 هزار مقاله رتبه نخست علمی را در منطقه به دست آورد و در حال حاضر نیز در حوزه نانوتکنولوژی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: در عصر حاضر استکبار و ایادی کفر به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و توهین به اعتقادات ما است بنابراین بیان قومیت‌گرایی، مکتب عجم و عرب و همچنین تفاوت قائل شدن بین شیعه و سنی از دیگر حربه‌های دشمن است که متأسفانه توسط مردم در داخل کشور رخ می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های امروز ما به اساتیدی نیاز دارند که قاری و حافظ قرآن باشند و به لحاظ علمی نیز مدارج بالای علمی را طی کرده باشند.

زلفی‌گل در پایان تأکید کرد: فعالیت اساتید بسیجی علاوه بر ایجاد پناهگاه معنوی در دانشگاه‌ها موجب تأثیر مثبت بر روی دانشجویان به لحاظ روحی و روانی و تربیت درست نسل جوان به طور مضاعف می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول